Preview

SibScript

Advanced search

LINGUISTIC MEANS OF CREATING RHYTHM IN PROSE (BASED ON THE NOVEL «JAZZ» BY T. MORRISON)

Abstract

The paper focuses on the auditory mode of perception and its verbalization in the work of fiction. The linguistic means and modes representing this style of perception are studied.

About the Author

V. P. Kuchumova
Kemerovo State University
Russian Federation
Vera P. Kuchumova – 5th-year student at the Department of English Philology № 2


References

1. Баева, Н. А. Языковые средства репрезентации когнитивных стилей в пейзажных описаниях (на материале англоязычной прозы) / Н. А. Баева // HomoLoquens: актуальные вопросы лингвистики и методики преподавания иностранных языков: сб. науч. ст. – Вып. 3 / под ред. И. Ю. Щемелевой. – СПб., 2011. – С. 11 – 15.

2. Роллан, Р. Музыкально-историческое наследие / Р. Роллан. – М.: Музыка, 1986. – Т. 1. – С. 314.

3. Рузин, И. Г. Когнитивные стратегии именования: модусы перцепции (зрение, слух, осязание, обоняние, вкус) и их выражение в языке / И. Г. Рузин // Вопросы языкознания. – 1996. – № 4. – С. 79 – 99.

4. Спутник музыканта. Энциклопедический карманный словарь справочник / ред.-сост. А. Л. Островский, М., Л.: Музыка, 1964.

5. Morrison, T. Jazz / T. Мorrison. – New York: Plume (Penguin Books USA), 1993. – 230 p.


Review

For citations:


Kuchumova V.P. LINGUISTIC MEANS OF CREATING RHYTHM IN PROSE (BASED ON THE NOVEL «JAZZ» BY T. MORRISON). SibScript. 2013;(4-2):128-130. (In Russ.)

Views: 370


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)