Preview

SibScript

Advanced search

FUNCTIONAL ROLE OF METAPHORS IN COMPUTER GAMES (THE EXAMPLE OF «DEAR ESTHER», «BRAID», AND «ANTICHAMBER»)

Abstract

The paper analyzes the functional characteristic of metaphors. With the example of such games as «Dear Esther», «Braid», and «Antichamber», the author analyses the constituents of metaphors and defines their functional role as the main stylistic device in the computer discourse.

About the Author

S. V. Borisova
Kemerovo State University
Russian Federation
Sofia V. Borisova – 4th-year student at the Department of English Philology № 1


References

1. Black, M. Models and Metaphor / M. Black // Studies in Language and Philosophy. – Ithaca, London, 1962. – Р. 25 – 47.

2. Кобозева, И. М. К формальной репрезентации метафор в рамках когнитивного подхода / И. М. Кобозева // Труды Международного семинара Диалог-2002 по компьютерной лингвистике и ее приложениям. – Режим доступа: http://www.dialog21.ru/archive.asp?vol=volumes&y=2002&parent_menu_id=7, свободный.

3. Лакофф, Дж. Метафоры, которыми мы живем / Дж. Лакофф, М. Джонсон // Теория метафоры. – М., 1980. – С. 387 – 415.

4. Мещерякова, Е. Х. О метафоре / Е. Х. Мещерякова. – Режим доступа: http://itclaim.ru/Library/Books/ITS/wwwbook/ist6/mesharecova/mesharecova.htm, свободный.

5. Мошков, Н. А. Художественно-выразительные средства компьютерных игр: типология и эволюция / Н. А. Мошков. – Режим доступа: https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:0qjeLe4QM3sJ:www.gup.ru/uni/science/aspirant/council/moshkov_avtoreferat.doc+&hl=ru&gl=ru&pid=bl&srcid=ADGEESha3SruhiAWx0KbeWS08sSJA4RLztDc2PKeIuIwIx1SQkldXFg9WSjN1cm_cASbtyCKMqfcjVuOqgWATLGaDApu4EI0C1wIMNh4e08F2RzkdbFyoK_8_L2v_sKF6oD_bJqhT71&sig=AHIEtbSz6DXxYoaJsdHDWWQ5WNxDGmflDw, свободный.

6. Ричардс, А. А. Философия риторики / А. А. Ричардс // Теория метафоры. – М., 1990. – С. 44 – 66.

7. Шульга, С. В. Что такое компьютерная игра / С. В. Шульга. – Режим доступа: http://samlib.ru/s/shulxga_s_w/whatisthegameigromania.shtml


Review

For citations:


Borisova S.V. FUNCTIONAL ROLE OF METAPHORS IN COMPUTER GAMES (THE EXAMPLE OF «DEAR ESTHER», «BRAID», AND «ANTICHAMBER»). SibScript. 2013;(4-2):102-107. (In Russ.)

Views: 574


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)