METHODS OF FORMATION OF PROFESSIONAL LEXICAL COMPETENCE OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS
Abstract
The paper considers the formation of future foreign language teachers’ professional lexical competence in the classes on home-reading. The paper provides the authors’ definition of this phenomenon, the results of the students’ testing are shown, the basic principles for selection of professionally-oriented English texts are presented, the plot, theme and developing problem situations used for the formation of professional lexical competence of students are described.
About the Authors
V. N. KartashovaRussian Federation
Valentina N. Kartashova – Doctor of Pedagogics, Professor, Head of the Department of Foreign Languages and Teaching Methodology
Т. N. Andreenko
Russian Federation
Tatyana N. Andreenko – Candidate of Pedagogics, Senior Lecturer at the Department of the English Language
References
1. Андреенко Т. Н. Формирование профессиональной лексической компетенции у будущих учителей иностранного языка: автореф. дис. … канд. пед. наук. Елец, 2014. 24 с.
2. Колесникова И. Л., Долгина О. А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков = A handbook of English-Russian terminology for language teaching: справочное издание. СПб.: Блиц; Cambridge: Cambridge Un-ty Press, 2001. 223 с. (в пер.).
3. Скугарова Ю. В. Новая жизнь художественного текста в преподавании иностранных языков // Вестник МГУ. (Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация). 2002. № 3. С. 54 – 60.
4. Шамов А. Н. Аутентичный текст как средство совершенствования лексического аспекта речи на немецком языке // Иностранные языки в школе. 2010. № 7. С. 20 – 26.
Review
For citations:
Kartashova V.N., Andreenko Т.N. METHODS OF FORMATION OF PROFESSIONAL LEXICAL COMPETENCE OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS. SibScript. 2015;(2-3):55-57. (In Russ.)