MULTIPLE-CHOICE TESTING USED FOR BACHELOR’S DEGREE STUDENTS OF ENGINEERING MAJORS OF A AS MEANS OF CONTROL IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES
Abstract
The paper discusses the role of testing in teaching a foreign language to students of engineering majors. The problem of controlling skills and language skills has always been relevant in the methods of teaching foreign languages. Different categories and test types are considered. The authors give a detailed description of the structure of “multiple choice tests” used for assessing the implementation of competence approach applied in higher school. The paper also provides the algorithm for test developers.
About the Authors
V. V. VonogRussian Federation
Vita V. Vonog – Candidate of Culturology, Associate Professor, Head of the Department of Foreign Languages for Engineering
N. V. Baturina
Russian Federation
Natalya V. Baturina – Senior Lecturer at the Department of Foreign Languages for Engineering
T. V. Zhavner
Russian Federation
Tatyana V. Zhavner – Senior Lecturer at the Department of Foreign Languages for Engineering
References
1. Барышникова О. В. Методика контроля и оценки качества подготовки по иностранному языку в техническом вузе (английский язык): дис. … канд. пед. наук. М., 2015. 252 с.
2. Девтерова З. Р. Тестирование как способ измерения иноязычной компетенции при обучении иностранному языку в неязыковом вузе // Новые технологии. 2009. Вып. № 4. С. 76 – 79.
3. Конышева А.В. Контроль результатов обучения иностранных языков. СПб: КАРО. Издательство. Четыре четверти, 2004. 144 с. (Материалы для специалиста образовательного учреждения).
4. Коккота В. А. Лингво-дидактическое тестирование: научно-теоретическое пособие. М.: Высшая школа, 1989. 127 с.
5. Рапопорт И. А. К методологии тестового контроля // Контроль в обучении иностранным языкам в средней школе. М.: Просвещение, 1986. С. 83 – 89.
6. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика: учебное пособие для преподавателей и студентов. М.: Филоматис, 2004.
7. Douglas Dan. Understanding Language Testing. Routledge. 2010. 156 p.
8. Hughes Arthur. Testing for Language Teachers. Cambridge University Press. 2002. 251 p.
9. Ur Penny. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge University Press. 2009. 375 p.
Review
For citations:
Vonog V.V., Baturina N.V., Zhavner T.V. MULTIPLE-CHOICE TESTING USED FOR BACHELOR’S DEGREE STUDENTS OF ENGINEERING MAJORS OF A AS MEANS OF CONTROL IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES. SibScript. 2015;(2-3):23-26. (In Russ.)