THE PHENOMENON OF AMBIVALENCE OF THE LANGUAGE SIGN AND ORDINARY CONSCIOUSNESS OF RUSSIAN SPEAKERS: PRELIMINARY IDEAS (on the linguistic experiment data for the “Russian Naming dictionary”)
Abstract
The paper introduces the problem of the phenomenon of ambivalence between language sign and ordinary consciousness of Russian speakers. The peculiarities of organizations brand names functioning in ordinary language consciousness, as well as Russian speakers’ ideas about brand names effectiveness are considered.
About the Authors
A. V. ZamilovaRussian Federation
Anastasia V. Zamilova – Candidate of Philology, Assistant Lecturer at the Department of the Russian Language,
T. Yu. Kuznetsova
Russian Federation
Tatjana U. Kuznetsova – Candidate of Philology, Senior Lecturer at the Department of the Russian Language,
References
1. Голев Н. Д., Яковлева О. Е. Язык как собственность (к основаниям лингво-маркетологической концепции языка) // Юрислингвистика 10: лингвоконфликтология и юриспруденция. Кемерово – Барнаул, 2010.
2. Дударева Я. А. «Нейминговый словарь русского языка»: теоретические и практические опыты разработки // Проблемы истории, филологии, культуры. 2014. № 3.
3. Дударева Я. А. Нейминговый словарь русского языка (слова-бионимы как фирменные наименования): концепция и технический проект // Филология и человек. 2014. № 1. С. 121 – 125.
4. Словарь обыденных толкований русских слов. Лексика природы: в 2-х т. Т. 1. Кемерово, 2012.
5. Словарь русского языка С. И. Ожегова. 1982.
Review
For citations:
Zamilova A.V., Kuznetsova T.Yu. THE PHENOMENON OF AMBIVALENCE OF THE LANGUAGE SIGN AND ORDINARY CONSCIOUSNESS OF RUSSIAN SPEAKERS: PRELIMINARY IDEAS (on the linguistic experiment data for the “Russian Naming dictionary”). SibScript. 2015;(1-4):162-165. (In Russ.)