SIMULTANEOUS TEACHING OF FRENCH, ITALIAN AND SPANISH PHONETICS: METHODS OF PREVENTING LINGUISTIC INTERFERENCE
Abstract
The paper reviews the ways of preventing linguistic interference at simultaneous teaching of phonetics of closely related languages – French, Italian and Spanish. The technique is based on thorough comparison of the phonetic structure of the languages, on establishing correspondences and correlations of phonemes, morphemes and word-formation models, and in a certain sequence of exercises to prevent the confusion of the languages.
About the Author
Ya. R. KhaydarovRussian Federation
Yazgar R. Khaydarov – Candidate of Philology, Associate Professor at the Department of French Philology
References
1. Киушкина О. М. Межъязыковая интерференция при овладении иноязычным произношением // Традиции и новаторство в гуманитарных исследованиях: сб. науч. тр., посвящ. 50-летию ф-та иностр. яз. Мордов. гос. унта им. Н. П. Огарева / редкол.: Ю. М. Трофимова (отв. ред.) и др. Саранск: Изд-во Мордов. ун-та, 2002. С. 64 – 66. Режим доступа: http://study-english.info/article110.php
2. Теренин А. В. Взгляд на языковую интерференцию и степени ее проявления // Современные проблемы науки и образования. 2014. № 3. Режим доступа: //http://www.science-education.ru/117-13089
3. Шехтман Э. Н. Интерференция в методике обучения иностранным языкам // Исследования в контексте профессиональной коммуникации: коллективная монография. Тамбов: Изд-во ТРОО «Бизнес – Наука – Общество», 2014. Т. 1. С. 369 – 375. Режим доступа: http://www.tsutmb.ru/ fond-nekommercheskix-programm-%C2%ABdinastiya%C2%BB-provodit-otkryityij-grantovyij-konkurs
4. Языки мира: романские языки. М.: Academia, 2001. 720 с.
Review
For citations:
Khaydarov Ya.R. SIMULTANEOUS TEACHING OF FRENCH, ITALIAN AND SPANISH PHONETICS: METHODS OF PREVENTING LINGUISTIC INTERFERENCE. SibScript. 2015;(4-1):180-185. (In Russ.)