Preview

SibScript

Advanced search

MONEY AS MEANS OF SOCIAL COMMUNICATION

Abstract

In this article the general approaches to the analysis of communicative function of money are examined. In the cen tre of author’s attention is the problem of money universality and multiplicity of its forms. In the context of the topic of social communication, the question about information effectiveness of money and dialectics of ideal and material in money is raised.

About the Author

A. P. Nikitin
Katanov Khakass State University
Russian Federation
Anton P. Nikitin – Candidate of Philosophy, Assistant Professor at the Department of Philosophy and Culturology


References

1. Вебер, М. История хозяйства. Биржа и её значение / М. Вебер. – М.: Гиперборея: Кучково поле, 2007. – 432 с.

2. Зарубина, Н. Н. Деньги в социальной коммуникации / Н. Н. Зарубина // Социологические исследования. – 2006. – № 6.

3. Зелизер, В. Создание множественных денег / В. Зелизер // Экономическая социология: электронный журнал. – 2002. – Т. 3. – № 4.

4. Зиммель, Г. Философия денег (фрагмент) / Г. Зиммель // Теория общества. Сборник / общ. ред. А. Ф. Филиппова. – М.: Канон-пресс-Ц: Кучково поле, 1999.

5. Маклюэн, M. Понимание Медиа: внешние расширения человека / М. Маклюэн. – М.: Канон-пресс-Ц: Кучково поле, 2003. – 464 с.

6. Маркс, К. Сочинения. – Т. 42 / К. Маркс, Ф. Энгельс. – М.: Изд-во политической литературы, 1974. – 536 с.

7. Румянцев, М. А. Трансцендентное в мире денег / М. А. Румянцев // Антология современной философии хозяйства: в 2 т. – Т. 2, под ред. Ю. М. Осипова – М.: Магистр, 2008.

8. Giddens, A. The Consequences of Modernity / A. Giddens. – Stanford: Stanford University Press, 1991. – 188 p.

9. Habermas, J. Theorie des kommunikative Handelns. Band 2: Zur Kritik der funktionalistischen Vernunft / J. Habermas. – Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1981. – 632 s.


Review

For citations:


Nikitin A.P. MONEY AS MEANS OF SOCIAL COMMUNICATION. SibScript. 2013;(2-1):129-133. (In Russ.)

Views: 501


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)