Preview

SibScript

Advanced search

FORMS OF STUDENTS’ ORGANIZATION OF SELF-EDUCATION ABROAD FOR THE FORMATION OF PROFESSIONAL MOBILITY

Abstract

The paper discusses the relevance of the process of self-education organization to form the professional mobility of future specialists. The basic forms of self-education organization in the universities ofGermany, theUS,Britainand other countries are presented. The principles and functions of self-education organization in some universities abroad are defined. The author analyses of the forms of self- education organization of students which contributes to the formation of the qualities that are at the basis of the professional mobility of future specialists.

About the Author

M. B. Balikaeva
Tyumen State University of Architecture and Civil Engineering
Russian Federation
Marina B. Balikaeva – Candidate of Pedagogics, Assistant Professor at the Department of Foreign Languages, 


References

1. Быкова М. Мифы и реальность американского образования // Отечественные записки. 2002. № 1. С. 131 – 144.

2. Дмитриев Г. Д Анатомия американского университета. М., 2010. 224 с.

3. Джуринский А. Н. Развитие образования в современном мире. М.: Владос, 1999. 200 с.

4. Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования в ФРГ // Педагогика. 1993. № 4.

5. Краснова Г. А. Открытое образование: цивилизационные подходы и перспективы: монография. М.:Издво РУДН, 2002. 252 с.

6. Мизюрова Э. Ю. Узловые моменты повышения эффективности учебного процесса в высшей школе // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2011. № 2. С. 109 – 116.

7. Оконь В. Введение в общую дидактику. М.: Высшая школа, 1990. 382 с.

8. Ребрин О. И., Шолина И., Сысков А. Смешанное обучение // Высшее образование в России. 2005. № 8. С. 68 – 72.

9. Соломински Е. Особенности системы высшего образования Германии глазами российского профессора (интервью с Э. Патриком) // Высшее образование в России. 2014. № 2. С. 131 – 141.

10. Спирина Т. А. Зарубежный и отечественный опыт индивидуализации обучения в высшей школе // Мир науки, культуры, образования. 2014. № 3. С. 110 – 113.

11. Стариченко Б. Е. Синхронная и асинхронная организация учебного процесса в вузе на основе информационно-технологической модели обучения // Педагогическое образование в России. 2013. № 3. С. 23 – 31.

12. Сухиненко Д. Н. Подготовка менеджеров в высшей школе США: дис. ... канд. пед. наук. Волгоград: ВГПУ, 1999. 183 с.

13. Ткачева Е. Ю., Коренькова О. В. Высшее образование в России и США: сравнительный анализ // IV Волжские чтения: человек в пространстве языка, коммуникации, культуры: сб. науч. ст. / Волжский гуманитарный ин-т (филиал) ФГБОУ ВПО "Волгогр. гос. ун-т". Волгоград, 2012. C. 150 – 153.

14. Удотова А. О. Высшее образование в Росси и за рубежом: сравнительный анализ: пособие для работников сферы образования. Челябинск: УралГУФК, 2007. 68 с.

15. Martens D. Schlusselqualifikation. Thesen zur Schulung fur eine moderne Gesellschaft. Verlag W. Kohlhammer. Stuttgart, Berlin. Koln. Mainz, 1974. 69 p.

16. Schelten A. Einfuhrung in die Berufspedagogik. Stuttgart, Steiner. 1991. 154 p.


Review

For citations:


Balikaeva M.B. FORMS OF STUDENTS’ ORGANIZATION OF SELF-EDUCATION ABROAD FOR THE FORMATION OF PROFESSIONAL MOBILITY. SibScript. 2015;(1-4):97-100. (In Russ.)

Views: 386


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)