PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CULTURE OF A HIGHER SCHOOL LECTURER AS A FACTOR OF STUDENTS' PROFESSIONAL TRAINING IMPROVEMENT
Abstract
About the Authors
N. V. MatolyginaRussian Federation
Natalia V. Matolygina – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Assistant Professor at the Department Hospitality and Intercultural Communication
L. V. Ruglova
Russian Federation
Lidia V. Ruglova – Candidate of Pedagogics; Assistant Professor at the Department of Economics and Management in the Tourism Industry
References
1. Болатаев, В. Т. Принципы преподавания М. М. Ковалевского / В. Т. Болатаев // Педагогика. – 2011. – № 9.
2. Вульфсон, Б. Л. Кризис воспитания / Б. Л. Вульфсон // Педагогика. – 2006. – № 5.
3. Коменский, Я. А. Избранные педагогические произведения / Я. И. Коменский. – М.: Уч. пед. издат., 1955. – 364 с.
4. Никандров, Н. Д. Российская академия образования: итоги деятельности и перспективы научных исследований / Н. Д. Никандров // Педагогика. – 2009. – № 1.
5. Тощенко, Ж. Т. Теоретические и прикладные проблемы исследования новых явлений в общественном сознании и социальной практике / Ж. Т. Тощенко // Социологические исследования. – 2010. – № 8 (316).
6. Фельдштейн, Д. И. Психолого-педагогическая наука как ресурс современного социума / Д. И. Фельдштейн // Педагогика. – 2012. – № 1.
Review
For citations:
Matolygina N.V., Ruglova L.V. PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CULTURE OF A HIGHER SCHOOL LECTURER AS A FACTOR OF STUDENTS' PROFESSIONAL TRAINING IMPROVEMENT. SibScript. 2013;(2-1):110-113. (In Russ.)