Preview

SibScript

Advanced search

CAUSE-EFFECT DISORDERS IN THE UNDERSTANDING OF PROCESSES REVEALEDIN TEACHING NATURAL SCIENCE DISCIPLINES TO STUDENTS MAJORING IN THE HUMANITIES

Abstract

The paper describes several principals of a social-and-educational system functioning on the example of the system of “Natural Science education”. Some problems in the functioning of this system are examinedon the basis of synergic and information concepts. Simultaneously, the cause-effect disorders in understanding of the processes appearing in teaching Natural Science disciplines to students students majoring in the Humanities under the conditions of higher professional education modernization. In conclusion, the authors emphasize the necessity to focus on increasing effectiveness both of the social and educational system in general and, in particular, of the system of “Natural Science education” directed at the active forming of students’world view and system of knowledge about the world.

About the Authors

T. Yu. Drobchik
Kemerovo State University
Russian Federation

Tatiana Yu. Drobchik – Candidate of Chemstry, Assistant Professor at the Department of Modern Natural Science



B. P. Nevzorov
Kemerovo State University
Russian Federation
Boris P. Nevzorov – Doctor of Pedagogics, Professor, Head of the Department of Modern Natural Science


References

1. Баранцев, Р. Синергетика в современном естествознании / Р. Г. Баранцев. – М.: УРСС, 2003. – 144 с.

2. Дробчик, Т. Ю. Педагогика высшей профессиональной школы: коллективная научная монография / Т. Ю. Дробчик [и др.]; под ред. С. Д. Якушевой. – Новосибирск: СибАК, 2012. – 242 с.

3. Дробчик, Т. Ю. Формирование любовно-творческой личности через преподавание дисциплины «Концепции современного естествознания» / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Вестник КемГУ. – 2010. – № 4(44).

4. Дробчик, Т. Ю. Задачи преподавателя в развитии черты «познавательная самостоятельность» у студента / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Сибирский педагогический журнал. – 2011. – № 6.

5. Дробчик, Т. Ю. Определение термина «познавательная самостоятельность» в синергетическом подходе к организации образовательного процесса / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Сибирский педагогический журнал. – 2010. – № 5.

6. Дробчик, Т. Ю. Определение термина «кентавровое знание» в синергетическом подходе к организации образовательного процесса / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Сибирский педагогический журнал. – 2010. – № 8.


Review

For citations:


Drobchik T.Yu., Nevzorov B.P. CAUSE-EFFECT DISORDERS IN THE UNDERSTANDING OF PROCESSES REVEALEDIN TEACHING NATURAL SCIENCE DISCIPLINES TO STUDENTS MAJORING IN THE HUMANITIES. SibScript. 2014;(2-1):83-87. (In Russ.)

Views: 565


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)