CAUSE-EFFECT DISORDERS IN THE UNDERSTANDING OF PROCESSES REVEALEDIN TEACHING NATURAL SCIENCE DISCIPLINES TO STUDENTS MAJORING IN THE HUMANITIES
Abstract
About the Authors
T. Yu. DrobchikRussian Federation
Tatiana Yu. Drobchik – Candidate of Chemstry, Assistant Professor at the Department of Modern Natural Science
B. P. Nevzorov
Russian Federation
Boris P. Nevzorov – Doctor of Pedagogics, Professor, Head of the Department of Modern Natural Science
References
1. Баранцев, Р. Синергетика в современном естествознании / Р. Г. Баранцев. – М.: УРСС, 2003. – 144 с.
2. Дробчик, Т. Ю. Педагогика высшей профессиональной школы: коллективная научная монография / Т. Ю. Дробчик [и др.]; под ред. С. Д. Якушевой. – Новосибирск: СибАК, 2012. – 242 с.
3. Дробчик, Т. Ю. Формирование любовно-творческой личности через преподавание дисциплины «Концепции современного естествознания» / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Вестник КемГУ. – 2010. – № 4(44).
4. Дробчик, Т. Ю. Задачи преподавателя в развитии черты «познавательная самостоятельность» у студента / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Сибирский педагогический журнал. – 2011. – № 6.
5. Дробчик, Т. Ю. Определение термина «познавательная самостоятельность» в синергетическом подходе к организации образовательного процесса / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Сибирский педагогический журнал. – 2010. – № 5.
6. Дробчик, Т. Ю. Определение термина «кентавровое знание» в синергетическом подходе к организации образовательного процесса / Т. Ю. Дробчик, Б. П. Невзоров // Сибирский педагогический журнал. – 2010. – № 8.
Review
For citations:
Drobchik T.Yu., Nevzorov B.P. CAUSE-EFFECT DISORDERS IN THE UNDERSTANDING OF PROCESSES REVEALEDIN TEACHING NATURAL SCIENCE DISCIPLINES TO STUDENTS MAJORING IN THE HUMANITIES. SibScript. 2014;(2-1):83-87. (In Russ.)