Preview

SibScript

Advanced search

TEACHING TOOLS FOR IMPLEMENTING THE PEDAGOGICAL STRATEGY OF HIGHER SCHOOL GRADUATES’ COMPETITIVENESS FORMATION

Abstract

The paper is devoted to the formation of competitiveness of higher school graduates in the methodology of higher education. The main aim of the study is to find the necessary pedagogical tools implementing the educational strategies for building competitiveness in higher school graduates, during which a set of methods and means of interaction between teachers and students in the educational process and the vocational-educational space of the university was defined. The complex includes the methods of active and interactive learning, student-oriented teaching and educating methods, information and communication techniques, multimedia learning tools etc.

About the Author

D. A. Konoplyansky
Leninsk-Kuznetsky branch of Tomsk State University of Architecture and Building
Russian Federation
Dmitry А. Konoplyansky – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Director


References

1. Андреев В. И. Конкурентология: учебный курс для творческого саморазвития. Казань: Центр инновационных технологий, 2000. 234 с.

2. Артемова Ю. В. Активные методы обучения в формировании конкурентоспособности будущих журналистов // Вестник ЕГУ им. И. А. Бунина. (Серия: Педагогика): в 2-х т. Т. I. Вып. 29. Елец: ЕГУ им. И. А. Бунина, 2011. С. 251 – 255.

3. Баннов А. М. Учимся думать вместе: материалы для тренинга учителей. М.: ИНТУИТ.РУ, 2007. 178 с.

4. Беляева Е. Н. Использование кейс-метода в высшей школе. Казань: ТГГИ.

5. Гладилина И. П. Кейс-технология как инновационный подход к оказанию образовательных услуг // Материалы Международной научно-практической конференции, 26 – 28 января 2011 г. М.: Фонд развития регионов, 2011. С. 12 – 17.

6. Государев И. Б. Аспекты подготовки будущих инженеров по специальности «информационные технологии в образовании» // Наука и школа. 2007. № 3. С. 47 – 51.

7. Государев И. Б. Дистанционная поддержка обучения на основе веб-портфолио учителя // Развитие региональной образовательной информационной среды: материалы Всероссийской научно-практической конференции. СПб.: ЛОИРО, 2006. 144 с.

8. Ершова О. В. Парная работа студентов в аудитории как часть системы обучения // Alma-Mater (Вестник высшей школы). 2014. № 1. С. 116 – 117.

9. Каунов А. М. Учебные кейсы в техническом и профессиональном образовании. Волгоград: Перемена, 2010. 197 с.

10. Магазинник Л. Т. Новые формы, технологии и методы обучения в высшей школе // Современные наукоемкие технологии. 2008. № 5. С. 17 – 18.

11. Никитина М. А. Использование кейс-метода как средства повышения качества современных образовательных результатов // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 3(40). С. 126 – 128.

12. Ткаченко Г. Модерация в тренинге и проектных группах // HRMagazine. 2008. № 4. 211 с.

13. Hausmann G., Stunner H. Zielwirksame Moderation. Renningen – Malmsheim, 1994. 218 p.


Review

For citations:


Konoplyansky D.A. TEACHING TOOLS FOR IMPLEMENTING THE PEDAGOGICAL STRATEGY OF HIGHER SCHOOL GRADUATES’ COMPETITIVENESS FORMATION. SibScript. 2015;(4-2):55-57. (In Russ.)

Views: 430


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)