ORGANIZATIONAL AND METHODOLOGICAL SUPPORT FOR IMPROVING TEACHERS’ TECHNOLOGICAL COMPETENCE
Abstract
The paper reveals the significance and meaning of the school education process changes in connection with the implementation of thr Federal state educational standards for primary and basic education. The structure and content of 3-steps cyclic form of teacher’s technological competence increasing are given a detailed description. The authors propose the forms and methods of training teacher to use educational technology of activity type.
About the Authors
E. P. LebedevaRussian Federation
Elena P. Lebedeva – Candidate of Pedagogy, Assistant Professor
M. I. Gubanova
Russian Federation
Margarita I. Gubanova – Doctor of Pedagogy, Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy
References
1. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования / М-во образования и науки Российской Федерации. М.: Просвещение, 2010. 31 с. (Стандарты второго поколения).
2. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования / М-во образования и науки Российской Федерации. Режим доступа: http://old.mon.gov.ru/dok/fgos/ (дата обращения: 2010).
3. Федеральный государственный образовательный стандарт среднего (полного) образования / М-во образования и науки Российской Федерации. Режим доступа: http://old.mon.gov.ru/dok/fgos/ (дата обращения: 2012).
Review
For citations:
Lebedeva E.P., Gubanova M.I. ORGANIZATIONAL AND METHODOLOGICAL SUPPORT FOR IMPROVING TEACHERS’ TECHNOLOGICAL COMPETENCE. SibScript. 2015;(1-2):120-123. (In Russ.)