Preview

SibScript

Advanced search

СОВРЕМЕННАЯ НАРУЖНАЯ РЕКЛАМА О ГОРОДЕ И РЕГИОНЕ

Abstract

В статье на обширном полевом материале рассматривается такой малоизученный актуальный аспект повседневности постсоветского российского города, как наружная реклама территории (термин авторский). Поставлена проблема адекватности содержания современной наружной рекламы как инструмента конструирования связи с местом содержанию конструируемой региональной идентичности.
The texts of modern out-door advertising of our region and city are analysed on the basis of Kuzbass. The functional and stylistic analogies of contemporary advertising and soviet visual means of propaganda is considered in the article.

About the Author

И. Рещикова
Новокузнецкий филиал-институт КемГУ
Russian Federation


Review

For citations:


  . The Bulletin of Kemerovo State University. 2009;(4):127-133. (In Russ.)

Views: 231


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)