Preview

SibScript

Advanced search

МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНТЕРАКТИВНОЙ ДОСКИ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ ВУЗА

Abstract

In article are discussed strengthening of value of a principle of presentation in connection with psychological features of today's students. Occurrence of a complex the computer - a projector - the interactive board qualitatively expands possibilities of application of various forms of presentation. The technique of use of an interactive board (tablet) in educational process of high school is considered.
В статье обсуждается усиление значения принципа наглядности в связи с психологическими особенностями сегодняшних студентов. Появление комплекса компьютер - проектор - интерактивная доска качественно расширяет возможности применения различных форм наглядности. Рассматривается методика использования интерактивной доски (планшета) в учебном процессе вуза.

About the Authors

Л. Журавлёва
КемГУ
Russian Federation


Т. Павлова
КемГУ
Russian Federation


References

1. Усков, А. В. Стримминг-технологии в электронном обучении / А. В. Усков, В. Л. Усков, А. Д. Иванников // Educational Technology & Sosiety. - 2008. - № 11. - С. 449 - 462.

2. Краснова, Г. А. Технологии создания электронных обучающих средств / Г. А. Краснова, М. И. Беляев, А. В. Соловов. - М.: МГИУ, 2001. - 224 с.

3. Якимчук, Н. В. Влияние научно-технического прогресса на формирование нового содержания принципов обучения в современных условиях / Н. В. Якимчук, Н. Абишев. - Режим доступа: <http://www.rusnauka.com/DN2006/Pedagogica/5_jakimchuk.doc.htm>.


Review

For citations:


 ,   . The Bulletin of Kemerovo State University. 2009;(3):26-31. (In Russ.)

Views: 184


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)