Preview

SibScript

Advanced search

IMAGE OF THE BUSINESSMAN AT SCHOOLBOYS, STUDENTS, WORKMAN AND PENSIONERS

Abstract

In given article results of research of the Image of the businessman at various social groups are resulted. The characteristic of theories of social representations as is presented the theory of «new type» to psychology. The basic substantial characteristics of an image of the businessman at schoolboys, students, workman and pensioners are described.

About the Author

N. А. Vorobyeva
KemSU
Russian Federation


References

1. Андреева, Г. М. Зарубежная социальная психология XX столетия: теоретические подходы / Г. М. Андреева, Н. Н. Богомолова, Л. А. Петровская. - М., 2001. - 288 с.

2. Андреева, Г. М. Психология социального познания / Г. М. Андреева. - М., 2000. - 288 с.

3. Малое предпринимательство в России: прошлое, настоящее и будущее / под ред. Б. Г. Ясина, А. Ю. Чепуренко, В. В. Буева. - М., 2003. - 220 с.

4. Тишин, Е. В. Управление персоналом / Е. В. Тишин. - СПб.: Проспект, 2003. - 283 с.

5. Радаев, В. Российские предприниматели: кто они? / В. Радаев // Вестник статистики. - 1993. - № 9. - С. 28 - 35.

6. Радаев, В. О некоторых чертах нормативного поведения новых российских предпринимателей / В. Радаев // Мировая экономика и международные отношения. - 1994. - № 4. - С. 39 - 47.

7. Рябков, В. Г. Российское предпринимательство: социально-философский аспект / В. Г. Рябков. - М., 1994.


Review

For citations:


Vorobyeva N.А. IMAGE OF THE BUSINESSMAN AT SCHOOLBOYS, STUDENTS, WORKMAN AND PENSIONERS. The Bulletin of Kemerovo State University. 2010;(3):48-54. (In Russ.)

Views: 206


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)