Preview

SibScript

Advanced search

THE DESIGN OF METHODOLOGICAL SYSTEM OF TEACHING THE SUBJECT «WORLD INFORMATION RECOURSES» ON THE DASIS OF PERSONALITY-ORIENTED APPROACH

Abstract

The design process of methodological system of teaching the subject World information recourses, the basis characteristic of which is variability, is considered gradually. Its functioning levels are assigned; they are methodological, internal, and informational. The process of teaching is described thoroughly with regard to specificity of highlighted programme units in the content.

About the Authors

Svetlana Ivanovna Osinova
Siberian Federal University, Krasnoyarsk
Russian Federation


Tatyana Vladimirovna Solovyova
Khakas Technical Institute - the Branch of the SFU, Abakan
Russian Federation


References

1. Осипова, С. И. Методическая система обучения и её развитие в личностно-ориентированной образовании / С. И. Осипова, Т. В. Соловьева // Сибирский педагогический журнал. - 2010. - № 11. - С. 46 - 57.

2. Колесникова, И. А. Педагогическое проектирование: учебное пособие / И. А. Колесникова, М. П. Горчакова-Сибирская. - М.: Академия, 2005. - 228 с.

3. Осипова, С. И. Многообразие содержания и функций информационно-образовательной среды как условие выбора учащимися индивидуальной образовательной траектории / С. И. Осипова, Т. В. Соловьева // Сибирский педагогический журнал. - 2010. - № 13. - С. 105 - 115.


Review

For citations:


Osinova S.I., Solovyova T.V. THE DESIGN OF METHODOLOGICAL SYSTEM OF TEACHING THE SUBJECT «WORLD INFORMATION RECOURSES» ON THE DASIS OF PERSONALITY-ORIENTED APPROACH. The Bulletin of Kemerovo State University. 2011;(3):92-98. (In Russ.)

Views: 196


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)