Preview

SibScript

Advanced search

THE USE OF INTERDISCIPLINARY PROJECTS IN FORMING UNIVERSITY STUDENTS PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCE

Abstract

The article represents the analysis of psychological and pedagogical research on the problem of teaching the
Humanities to students of technical institutes of higher education. The interdisciplinary project concept is considered to
be a solution to this problem on the basis of integrated teaching.

About the Author

Tatiana Vladimirovna Kochina
T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University
Russian Federation


References

1. Алещанова, И. В. Междисциплинарные связи и мотивация образовательного процесса на занятиях по иностранному языку / И. В. Алещанова, Н. А. Фролова // Известия Волгоградского государственного технического университета. - 2006. - № 8.

2. Безрукова, В. С. Педагогика. Проективная педагогика: учеб. пособие для инженерно-педагогических институтов и индустриально-педагогических техникумов / В. С. Безрукова. - Екатеринбург: Деловая книга, 1996. - 344 с.

3. Ващенко, В. Инновационность и инновационное образование / В. Ващенко // Alma Mater. Вестник высшей школы. - 2000. - № 6.

4. Глухова, Е. А. Межпредметные связи в вузе как основа структуры образовательного процесса (на примере английского языка) / Е. А. Глухова // Педагогические науки. - 2010. - № 1.

5. Зимняя, И. А. Педагогическая психология : учебник для вузов. / И. А. Зимняя. -2-е изд., доп., испр. и перераб. - М.: Логос, 2002. - 384 с.

6. Каган, М. С. Человеческая деятельность (опыт системного анализа) / М. С. Каган. - М.: Политиздат, 1974. - 328 с.

7. Новиков, А. М. Образовательный проект (методология образовательной деятельности) / А. М. Новиков, Д. А. Новиков. - М.: Эгвес, 2004. - 120 с.


Review

For citations:


Kochina T.V. THE USE OF INTERDISCIPLINARY PROJECTS IN FORMING UNIVERSITY STUDENTS PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCE. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-4):261-265. (In Russ.)

Views: 230


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)