TEXT PRESENTATION OF THE PRECEDENT PHENOMENON IN THE FORMATION OF THE NOMINATIVE-SEMANTIC COMPONENT OF AN ADVERTISING TEXT
Abstract
functional content of the precedent phenomenon differs depending on its presentation in a particular structural element.
Putting the precedent phenomenon in the title and slogan contributes to the fact that the precedent is revealed as the
most important theme of the text an a reflection of the author's intention, as a "dominant" material that attracts the
readers attention and determines the text composition.
References
1. Кузнецова, Я. В. Форма поэтического произведения как прецедентный феномен / Я. В. Кузнецова // Русистика на современном этапе: сб. науч. тр. - М., 1999. - 181 с.
2. Медведева, Е. В. Рекламная коммуникация / Е. В. Медведева. - М., 2004. - 280 с.
3. Мокшанцев, Р. И. Психология рекламы / Р. И. Мокшанцев. - М., 2000. - 230 с.
4. Морозова, И. Слагая слоганы / И. Морозова. - М., 2001. - 172 с.
5. Фещенко, Л. Г. Структура рекламного текста: учебно-практическое пособие / Л. Г. Фещенко. - СПб., 2003. - 232 с.
Review
For citations:
Ragimova F.S. TEXT PRESENTATION OF THE PRECEDENT PHENOMENON IN THE FORMATION OF THE NOMINATIVE-SEMANTIC COMPONENT OF AN ADVERTISING TEXT. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-4):115-118. (In Russ.)