THE MEANING-EVOLVING TEXT SPACE AS A CHARACTERISTIC OF THE PUBLICISTS LINGUO-COGNITIVE STYLE
Abstract
social and political problems of Russia. The technique of describing the linguo-cognitive style by analysing the key
words and their assosiates and by using the system of parameters, developed to identify the individual differences in the
publicists social and political orientation, is suggested.
References
1. Бурдье, П. О. телевидении и журналистике / П. Бурдье; пер. с. фр. Т. В. Анисимовой и Ю. В. Марковой. - М.: Фонд научных исследований «Прагматика культуры», Институт экспериментальной социологии, 2002. - 160 с.
2. Пэнто, Л. Философская журналистика / Л. Пэнто; пер. с фр. Е. Д. Вознесенской // Sociologos [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://sociologos.net/textes/pinto/pinto1.htm
3. Караулов, Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. - М.: Наука, 1987. - 264 с.
4. Клушина, Н. И. Общие особенности публицистического стиля / Н. И. Клушина // Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования [Электронный ресурс] - Режим доступа: http://evartist.narod.ru/text12/01.htm.
5. Дридзе, Т. М. Сознание и текст / Т. М. Дридзе // Психология и психоанализ рекламы: личностно- ориентированный подход / ред. Д. Я. Райгородский. - Самара: Бахрах-М, 2001.
6. Синепупова, О. С. Оценочная "картина мира" в публицистическом тексте: на материале печатных СМИ: дис. … канд. филол. наук / О. С. Синепупова. - М.: МГУ, 2006. - 176 с.
7. Солганик, Г. Я. О структуре и важнейших параметрах публицистической речи (языка СМИ) / Г. Я. Солганик // Язык современной публицистики: сб. ст. - М.: Флинта, 2008. - 231 с.
8. Голев, Н. Д. Лингвоперсонологическая вариативность языка / Н. Д. Голев // Изв. Алтайского государст- венного университета. - 2004. - № 4 (34). - Режим доступа: http://tbs.asu.ru/news/2004/4/phll/01.ru.html
Review
For citations:
Noskova O.A. THE MEANING-EVOLVING TEXT SPACE AS A CHARACTERISTIC OF THE PUBLICISTS LINGUO-COGNITIVE STYLE. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-4):79-83. (In Russ.)