COGNITIVE AND PRAGMATIC ASPECTS OF OUTDOOR ADVERTISEMENT PERCEPTION BY THE RESPONDENTS IN DIFFERENT REGIONS
https://doi.org/10.21603/2078-8975-2012--4-3-218-222
Abstract
regions (Pavlodar city in Kazakhstan, Kemerovo city in Russia). The article reveals the cognitive and pragmatic aspects
of the advertisement discourse which explains the differences in advertisement perception in various regions. The
results of the psycholinguistic experiment explain nd illustrate the main conclusions of the article.
Keywords
81'42
About the Author
Aygul Zhaskayratovna KairambaevaRussian Federation
References
1. Баркова, Л. А. Прагматический аспект использования фразеологизмов в рекламных текстах: дис. … канд. филол. наук / Л. А. Баркова. - М.: МГЛУ, 1982. - 221 с.
2. Дейк, Т. А. Ван. Язык. Познание. Коммуникация / Т. А. Ван Дейк. - М.: Прогресс, 1989.
3. Кубрякова, Е. С. Язык и знание: на пути получения знаний о языке: части речи с когнитивной точки зрения. Роль языка в познании мира / Е. С. Кубрякова. - М.: Языки славянской культуры, 2004. - 560 с.
4. Медведева, Е. В. Основы рекламоведения / Е. В. Медведева. - М.: РИП-Холдинг, 2004. - 266 с.
5. Немов, Р. С. Психология / Р. С. Немов. - М.: Владос, 2010. - Книга 1.
6. Harris, Z. S. Discourse Analyses / Z. S. Harris // Languages. - Vol. 28. - 1952. - № 1.
7. Pylyshyn, Z. W. (Ed.) Computational processes in human vision: an interdisciplinary perspective / Z. W. Pylyshyn. - Norwood, 1988.
Review
For citations:
Kairambaeva A.Zh. COGNITIVE AND PRAGMATIC ASPECTS OF OUTDOOR ADVERTISEMENT PERCEPTION BY THE RESPONDENTS IN DIFFERENT REGIONS. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-3):218-222. (In Russ.) https://doi.org/10.21603/2078-8975-2012--4-3-218-222