Preview

SibScript

Advanced search

EDUCATIONAL RESOURCES OF THE INTERNET AND THEIR USAGE IN THE PROCESS OF TEACHER TRAINING

Abstract

In the article educational resources of the Internet are investigated in the sphere of their reference to the system of professional pedagogical education. These resources are aimed to develop such level of future teachers' competence which will help them to integrate informative, interactive, methodological and technological opportunities of the Internet into their future professional activity.

About the Authors

Ludmila Petrovna Khalyapina
KemSU
Russian Federation


Natalia Vasilievna Anokhina
KemSU
Russian Federation


References

1. Булгаков, М. В. Реализация каталога образовательных Интернет-ресурсов федерального портала «Российское образование» / М. В. Булгаков, С. С. Внотченко, Е. Г. Гридина [Электронный ресурс]. - Режим доступа: <http://www.edu.ru/files/> books/portals-2003/Gridina.pdf.

2. Рыжова, Н. И. Введение в теорию и практику информационно-образовательных систем [Текст]. Ч. 1. Теоретические аспекты / Н. И. Рыжова, С. Д. Каракозов. - Барнаул: Изд-во БГПУ, 2004. - 96 с.

3. Рыжова, Н. И. Педагогическое проектирование и методическая теория как элементы методологии проектирования информационно-образова-тельного web-портала [Текст] / Н. И. Рыжова, Д. А. Шуклин, Н. В. Егорова и др. // Российская школа и Интернет. Вторая Всероссийская научно-практическая конференция. Материалы конференции. Региональный тур. 25 июня 2002. - Барнаул, Федерация Интернет образования.

4. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 032700 Филология (квалификация (степень) «бакалавр») [Электронный ресурс]. - Режим доступа: <http://mon.gov.ru/dok/fgos/7198/>.


Review

For citations:


Khalyapina L.P., Anokhina N.V. EDUCATIONAL RESOURCES OF THE INTERNET AND THEIR USAGE IN THE PROCESS OF TEACHER TRAINING. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(3):150-153. (In Russ.)

Views: 193


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)