DEPLOYING MARKETING ON THE LEVELS OF CONTROL
Abstract
The paper considers an approach to the development of models of multi-level governance development of territories and sectors and spheres of activity. There is presupposition to the horizontal integration of industrial and territorial marketing at each level of a multilevel system of territorial administration of the state. Proposed scheme of vertical deployment marketing of control levels. In the course of analysis of multilevel system of governance, examines three management levels: micro, meso and macro level. At the meso-level management there are three sub-levels: municipal, regional and district. Object of research is social-economic development of territories and sectors of the subject of management. The object of research is marketing as a tool in a multi-tier system of management of territories and industries. The aim of the research is to identify opportunities deployment marketing multilevel system of management of territories and sectors, formation of a scientific approach for the integration of marketing to build a new type of management models. In proof of the feasibility of integration of industrial and territorial marketing are their common goals.
About the Authors
A. M. LavrovRussian Federation
Alexandr M. Lavrov – Doctor of Economics, Professor, Head of the Department Marketing of KemSU
I. A. Unshchikov
Russian Federation
Ivan A. Unshchikov
References
1. ФЗ «О специальных защитных, антидемпинговых и компенсационных мерах при импорте товаров» № 165-ФЗ от 8 декабря 2003 г. (в ред. от 11.07.2011 г. № 200-ФЗ).
2. Общесоюзный классификатор отраслей народного хозяйства.
3. Экономический словарь [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://abc.informbureau.com. Дата обращения 15.09.2012.
4. Барабанов, А. С. Развитие территориального маркетинга в регионе / А. С. Барабанов // Проблемы развития территории [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pdt.vscc.ac.ru/?module=Articles&action=view&aid=341. Дата обращения 12.09.2012.
5. Бутов, В. И. Основы региональной экономики: учебное пособие / В. И. Бутов, В. Г. Игнатов, Н. П. Кетова. – М: Ростов н/Д, 2000. – 448 с.
6. Веретенникова, И. И. Экономика организации (предприятия)/ И. И. Веретенникова, И. В.Сергеев. – М.: Юрайт, 2011 – 670 с.
7. Лавров, А. М. Современные тенденции развития маркетинга / А. М. Лавров, И. П. Колечкина// Социально-экономические преобразования в России. – Кемерово: Кузбассвузиздат, 2004 – Выпуск № 3. – с. 159.
8. Лавров, А. М. Реформирование экономики: региональные аспекты. Ч. 2: Региональный маркетинг и тенденции его развития / А. М. Лавров, В. С. Сурнин. – Кемерово: Кузбассвузиздат, 1994. – 146 с.
9. Мхитарян, С. В. Отраслевой маркетинг /С. В. Мхитарян – М.: Эксмо – 2006 – 368 с.
10. Нагапетьянц, Н. А. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: учебное пособие / под ред. Н. А. Нагапетьянца. – М.: Вузовский учебник, 2007. – 272 с.
11. Панкрухин, А. П. Зачем, кому и какой нужен маркетинг территорий/ А. П. Панкрухин // Рекламодатель: теория и практика. – 2002. – № 1.
12. Панкрухин, А. П. Маркетинг территорий: мировая практика и российские перспективы // Россия на рубеже тысячелетий: сб. трудов. – М.: ИМПЭ, 2000. – С. 279 – 320.
13. Панкрухин, А. П. Муниципальное управление: маркетинг территорий / А. П. Панкрухин. – М.: Логос, 2002. – 64 с.
Review
For citations:
Lavrov A.M., Unshchikov I.A. DEPLOYING MARKETING ON THE LEVELS OF CONTROL. SibScript. 2013;(3-1):256-261. (In Russ.)