Preview

SibScript

Advanced search

EDUCATIONAL SUPPORT OF STUDENTS' SOCIAL COMPETENCE FORMATION: CONTENT AND STAGES

Abstract

The article deals with the content and the stages of the educational support of students' social competence formation; the choice of education content and technologies corresponding to the aims of each stage is substantiated; the experience of using internal and external resources to form social competence is analyzed; the results of the experimental realization of educational support of university students' social competence formation are presented.

About the Author

Elena Nikolaevna Borisenko
KemSU
Russian Federation


References

1. Розенова, М. Профессиональная компетентность и гуманитарные дисциплины / М. Розенова // Высшее образование в России. - 2004. - №11.

2. Ибрагимов, Г. И. Инновационные технологии обучения в условиях реализации компетентностного подхода / Г. И. Ибрагимов // Инновации в образовании. - 2011. - № 4.

3. Гришина, Н. В. Психология социальных ситуаций / Н. В. Гришина // Вопросы психологии. - 1997. -№ 1.

4. Калинина, Н. В. Психологическое сопровождение развития социальной компетентности школьников / Н. В. Калинина: автореф. дис. … д-ра психол. наук. - Самара: Самарский государственный педагогический университет. - 2006. - 42 с.

5. Технологии образования взрослых. Пособие для тех, кто работает в системе образования взрослых / под общей редакцией О. В. Агаповой, С. Г. Вершловского, Н. А. Тоскиной. - СПб.: КАРО, 2008. - 176 с.

6. Солдатова, Г. Молодежь в сети: сила и слабость социального капитала / Г. Солдатова, Т. Нестик // Образовательная политика. - 2010. - № 4.

7. Колесникова, И. А. Педагогическое проектирование: учеб. пособие для высш. учеб. заведений / И. А. Колесникова, М. П. Горчакова-Сибирская. - СПб. : ДЕТСТВО-ПРЕСС, 2001. - 288 с.


Review

For citations:


Borisenko E.N. EDUCATIONAL SUPPORT OF STUDENTS' SOCIAL COMPETENCE FORMATION: CONTENT AND STAGES. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(3):115-121. (In Russ.)

Views: 223


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)