Preview

SibScript

Advanced search

TО THE ISSUE OF OPTIMIZATION OF INTERREGIONAL POLITICAL MARKETING TECHNOLOGIES

Abstract

In the article the author considers limits and possibilities of optimization of interregional political marketing technologies. The definition of the concept «interregional political marketing technologies» is given. The author identifies two groups of interregional political marketing technologies - those used in electoral process and during political administrative reform. In author's opinion both horizontal and vertical interregional political institutions and structures can be created.

About the Author

Mikhail Mikhailovich Kislyakov
Kemerovo branch of Russian State University of Trade and Economics
Russian Federation


References

1. Анохин, М. Г. Политика: возможности современных технологий / М. Г. Анохин, В. С. Комаровский. - М., 1994. - 115 с.

2. Джабасов, А. А. Политические технологии в региональных избирательных кампаниях / А. А. Джабасов: дис. … канд. полит. наук: 23.00.02. - М., 2000. - 158 с.

3. Колосов, П. А. Политический маркетинг: региональный аспект / П. А. Колосов // Социально-политическое взаимодействие на территории: механизмы, трансформации, регулирование: материалы Республиканской научной конференции 9 - 11 декабря 1998 г. - Кемерово: Кузбассвузиздат, 1999.

4. Холодилин, М. С. Проблемы становления политико-избирательного маркетинга в России: региональный аспект / М. С. Холодилин: автореф. дис. …канд. полит. наук. - Уфа, 2007. - 23 с.

5. Малюк, В. В. Использование возможностей сети Интернет в региональных органах власти / В. В. Малюк // Региональная экономика и региональная политика. - Екатеринбург, 1999. - Вып. 5.

6. Медведев - наш президент [Текст] // Кузбасс. - 2008, 4 марта.

7. Морозова, Е. Г. Политический рынок и политический маркетинг: концепции, модели, технологии [Текст] / Е. Г. Морозова. - М.: РОСПЭН, 1999. - 252 с.

8. Нежданов, Д. В. Политический маркетинг: вчера, сегодня, завтра [Текст] / Д. В. Нежданов. - СПб.: Питер, 2004.


Review

For citations:


Kislyakov M.M. TО THE ISSUE OF OPTIMIZATION OF INTERREGIONAL POLITICAL MARKETING TECHNOLOGIES. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(2):98-102. (In Russ.)

Views: 206


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)