Preview

SibScript

Advanced search

SYSTEM OF PRINCIPLES OF DESIGNING A FOREIGN LANGUAGE LESSONS SERIES IN PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

The paper provides the grounds for the system of didactic and methodic principles of designing a foreign language lessons series in professional education. The author considers the variants of their implementation through the technological principles of the lessons series design; some practical recommendations concerning the design of a foreign language lessons series in professional education are given. The article may interest material developers, and specialists in the field of linguodidactics.

About the Author

A. M. Alekseeva
Karelian State Pedagogical Academy
Russian Federation
Anastasia M. Alekseeva – Senior Lecturer at the Department of Foreign Languages, post-graduate student


References

1. Берман, И. М. Очерки методики обучения чтению на иностранном языке / И. М. Берман, В. А. Бухбиндер. – Киев: Вища школа, 1977. – 174 с.

2. Борзова, Е. В. Урок иностранного языка в старших классах средней школы: монография / Е. В. Борзова. – Петрозаводск: КГПУ, 2004. – 188 с.

3. Коджаспирова, Г. М. Педагогический словарь / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – 2-е изд., стер. – М.: Академия, 2005. – 176 с.

4. Матюшкин, А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении: монография / А. М. Матюшкин. – М.: Педагогика, 1972. – 168 с.

5. Попков, В. А. Дидактика высшей школы: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Попков, А. В. Коржуев. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Академия, 2008. – 224 с.

6. Хуторской, А. В. Фрагмент из статьи. Деятельность как содержание образования / А. В. Хуторской // Организация обучения на основе индивидуальных образовательных программ: сб. ст. / М. А. Мкртчян, Г. В. Клепец, В. Б. Лебединцев [и др.]; сост. Г. В. Клепец. – Красноярск, 2007. – 66 с.


Review

For citations:


Alekseeva A.M. SYSTEM OF PRINCIPLES OF DESIGNING A FOREIGN LANGUAGE LESSONS SERIES IN PROFESSIONAL EDUCATION. SibScript. 2013;(3-1):66-70. (In Russ.)

Views: 328


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)