Preview

SibScript

Advanced search

METHODS OF LANGUAGE GAME ACTUALIZATION IN PUBLICISTIC DISCOURSE (an analysis of precedent texts)

Abstract

The article considers a language game as one of the most efficient methods of actualization of the precedent texts in publicistic discourse and conveyance to them additional expression within the describing situation.

About the Author

Rosa Rajhanovna Žaeva
КемГУ
Russian Federation


References

1. Сметанина, С. И. Медиа-текст в системе культуры. Динамические процессы в языке и стиле журналистики конца XX века / С. И. Сметанина: автореф. … д-ра филол. наук. - СПб., 2002. - 41 с.

2. Шестак, Л. А. Прецедентные тексты в структуре русской языковой личности: когнитивная природа и структурные модели / Л. А. Шестак // Искусство, образование, наука в преддверии Ш тысячелетия: тезисы докладов Международного научного конгресса, г. Волгоград, 6 - 8 апреля 1998 г. - Волгоград, 1999. - 452 с.

3. Даштамирова, З. Г. Аллюзия - прагмакомпонент художественного текста / З. Г. Даштамирова, Л. И. Сердюкова // Прагматика и стилистика текста. - Алма-Ата, 1988.

4. Солганик, Г. Я. О новых аспектах изучения языка СМИ / Г. Я. Солганик // Вестник МГУ. Серия Журналистика. - 2000. - № 3.

5. Источники языкового материала: газета «Звезда Прииртышья», г. Павлодар, Казахстан.


Review

For citations:


Žaeva R.R. METHODS OF LANGUAGE GAME ACTUALIZATION IN PUBLICISTIC DISCOURSE (an analysis of precedent texts). The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(1):148-151. (In Russ.)

Views: 248


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)