Preview

SibScript

Advanced search

THE ORGANIZATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ RESEARCH ACTIVITIES IN THE COURSE OF SUBJECT-ORIENTED TRAINING

Abstract

In article investigates the problems of modern education, and in the way of a solution, describes the experience of orgasnising secondary school students’ research activities in the course of subject-oriented training and preparatory training. The problems of implementing this practice and the possible solutions are discussed.

About the Author

R. S. Fomichev
Kemerovo State University
Russian Federation
Roman S. Fomichev – post-graduate student at the Inter-University Department of General and High School Pedagogics


References

1. Борздун, В. Н. Исследовательская деятельность школьников как объект целенаправленного педагогического руководства / В. Н. Борздун, Е. Г. Овчинникова // Учитель Кузбасса. – 2006. – № 1.

2. Загвязинский, В. И. Теория обучения: современная интерпретация / В. И. Загвязинский. – М., 2001.

3. Леонтович, А. В. Учебно-исследовательская деятельность школьников как модель педагогической технологии / А. В. Леонтович // Народное образование. – 1999. – № 10.

4. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / под ред. Е. С. Полат. – М.: Академия, 2002. – 272 с.

5. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования (утвержден приказом Минобрнауки России от 17 декабря 2010 г. № 1897). – Режим доступа: http://minobrnauki.rf/dokumenty/938


Review

For citations:


Fomichev R.S. THE ORGANIZATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ RESEARCH ACTIVITIES IN THE COURSE OF SUBJECT-ORIENTED TRAINING. SibScript. 2013;(1):103-107. (In Russ.)

Views: 374


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)