NEW METHODS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE TO IRANIAN STUDENTS
Abstract
The study explores the application of innovative methods of teaching the Russian language to Iranian students.When teaching a foreign language the practical principles of teaching are more important than anything else; and particular attention should be paid to the ability of the language learner to communicate. All these have sought to bring about a growing trend toward the need for new methods and approaches to language teaching. New methods focus on equal interaction among learners during the language learning process. In other words, the directive model has been replaced by interactive model which is far more efficient and productive, and conforms to the learner’s personality.
About the Authors
Jolandan N. SheikhiIslamic Republic of Iran
Candidate of Philology, Assistant Professor at the Department of the Russian Language and Literature
Irana Zamani
Islamic Republic of Iran
2nd year PhD student at the Department of the Russian Language and Literature, Faculty of Foreign Languages and Literatures
References
1. Выготский Л. С. Мышление и речь // Избр. психол. исслед. М., 1956. 517 с.
2. Кашлев С. С. Технология интерактивного обучения. Минск: Белоруский верасень, 2005. 196 с.
3. Мартине А. Предисловие // Вайнрайх У. Языковые контакты. Состояние и проблемы исследования. М., 1979. С. 18 – 21.
4. Митусова О. А. Лингвистический компонент модели современного специалиста // Строительство-2001: материалы Междунар. научно-практической конф. Ростов н/Д.: РГСУ, 2003. С. 114 – 118.
5. Решетникова Е. М. Игровая деятельность как средство развития речевой компетенции будущих преподавателей профессионального обучения: автореф. дис. … канд. пед. наук. Саратов, 2007.
6. Щукин Н. А. Методика обучения речевому общению на иностранном языке. М.: Икар, 2011. С. 154 – 157.
7. Щукин А. Н. Методика преподавания русского языка как иностранного. М. Русский язык, 1990. 117 с.
8. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному / под ред. А. Н. Щукина. М. Русский язык, 2003. 305 с.
9. Шатохина Г. Н. Перцептивный аспект русско-японской фонетической интерференции (экспериментальное исследование на материале бифонемных консонансов): дис. ... канд. филол. наук. СПб., 2007. 234 с.
Review
For citations:
Sheikhi J.N., Zamani I. NEW METHODS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE TO IRANIAN STUDENTS. The Bulletin of Kemerovo State University. 2016;(1):195-200. (In Russ.)