Preview

SibScript

Advanced search

FACTORS AND PROSPECTS FOR THE FORMATION OF THE MARKET OF LOCAL (SUBURBAN) RECREATION TOURISM IN THE «SPA» FORMAT

Abstract

The paper considers the with prerequisites of SPA tourism market formation. It is shown that the growing offer of various SPA programmes with different duration and the place of supply is an objective reaction of recreation services market to the needs of a contemporary person. The paper presents the segmentation of SPA tourism market from the viewpoint of consumers’ motives which are dominant when choosing a SPA as the main aim of traveling, as well as the segmentation from the viewpoint of consumers’ interests which determine the geography of SPA tourism. The growth of opportunities in this market in relation to the peculiarities of tourism in Russia is analyzed. Conclusions are drawn about the prospects for the development of local (suburban) SPA-tourism.

About the Author

O. S. Komarova
Novosibirsk State University of Economics and Management
Russian Federation

Olga S. Komarova – Candidate of Economics, Assistant Professor at the Department of Economics and Business



References

1. Виды и тенденции развития туризма: учеб. пособие / под общей ред. Б. И. Штейнгольца. Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2014. 235 с.

2. Владыкина Ю. О. Лечебно-рекреационный туризм в формате активизации бизнес-сегмента курортных отелей Сибири // Сервисные технологии. Теория и практика. Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2012. Вып. 4. 192 с.

3. Информационный Интернет-каталог SPA-отелей. Режим доступа: http://www.hotelsspa.ru

4. Комарова О. С. SPA как новый формат рекреации. Перспективы российского SPA-туризма // Туризм в евразийском пространстве: реальности и новые тенденции: сб. ст. из материалов Евразийского научного форума 04 − 05 декабря 2014 г. / общ. научн. ред. М. Ю. Спириной, ред. А. А. Торопыгиной. Часть II. СПб.: МИЭП при МПА ЕврАзЭС, 2014. 291 с.

5. Комарова О. С. Дифференциация рекреационных услуг предприятий санаторно-курортного комплекса как актуальное направление их деловой стратегии // Экономика. Сервис. Туризм. Культура (ЭСТК-2014): XVΙΙ Международная научно-практическая конференция: сборник статей / Алт. гос. техн. ун-т им. И. И. Ползунова. Барнаул: Изд-во АлтГТУ, 2015. 262 с.

6. Настроение SPA: процедуры, программы, курорты, салоны, отели. Режим доступа: http://www.healthspa.ru/

7. Специальные виды туризма: учеб. пособие / под общей ред. Б. И. Штейнгольца. Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2015. 255 с.

8. Что такое спа-туризм?. Режим доступа: http://medforce.ru/krasota-i-zdorove/chto-takoe-spa-turizm.html

9. Яковлева Ю. Гостиничный рынок ожидает СПА-бум. Режим доступа: http://www.hotelexecutive.ru/article.php?numn=636

10. Spa-туры. Режим доступа: http://www.tourprom.ru/medical-tourism/article/spa_tury/


Review

For citations:


Komarova O.S. FACTORS AND PROSPECTS FOR THE FORMATION OF THE MARKET OF LOCAL (SUBURBAN) RECREATION TOURISM IN THE «SPA» FORMAT. SibScript. 2015;(2-7):200-204. (In Russ.)

Views: 490


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)