THE ROLE OF FOREIGN LANGUAGES DEPARTMENTS IN DEVELOPING PROFESSIONAL COMPETENCY OF TOURISM GRADUATES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Abstract
About the Authors
I. T. DobrydinaRussian Federation
Tatiana I. Dobrydina – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Head of the Department of Foreign Languages, Faculty of History and International Relations
N. D. Usvyat
Russian Federation
Nadezhda D. Usvyat – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Head of the Department of Foreign Languages for Business and Law Profiles
N. Kersh
United Kingdom
Natasha Kersh – (Dr) Researcher and Lecturer at the Department of Lifelong and Comparative Education
References
1. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования подготовки 100400.62 «Туризм» // http://минобрнауки.рф/документы/1941
2. Добрыдина Т. И. Формирование профессиональных компетенций будущих педагогов в процессе обучения иностранному языку // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2010. № 1. С. 32 – 34.
3. Кустова А. Е. Формирование профессионально-педагогической компетенции студентов в процессе изучения иностранного языка // Педагогическое образование в России. 2012. № 1. С. 237 – 240.
4. Шабанов Г. А. Педагогическое обеспечение качества подготовки студентов вузов // Вестник Российского нового университета. 2013. № 1. С. 165 – 174.
5. Sherman J. Using Authentic Video in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. – 277 p.
Review
For citations:
Dobrydina I.T., Usvyat N.D., Kersh N. THE ROLE OF FOREIGN LANGUAGES DEPARTMENTS IN DEVELOPING PROFESSIONAL COMPETENCY OF TOURISM GRADUATES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. SibScript. 2015;(2-7):68-71. (In Russ.)