APPLICATION OF INTERCULTURAL APPROACH TO TEACHING WRITING TO STUDENTS OF LINGUISTIC FACULTIES
Abstract
The paper focuses on the possibilities of applying intercultural approach to teaching writing to students of linguistic faculties. Attention is given to identifying the socio-cultural discrepancies, their prevention and correction at the pretext stage. The reason of students’ sociocultural errors is seen in their inept code transformation. The author offers a set of exercises for practicing the use of different language structures aimed at preventing cultural and language barriers.
About the Author
N. S. SokolovaRussian Federation
Nadezhda S. Sokolova – Candidate of Philology, Assistant Professor at the Department of English Philology
References
1. Башкатова Ю. А., Погодаева Д. В., Сигарева Н. В., Соколова Н. С., Шведова Е. В. What Is Writing? Учебное пособие по письменной практике. Кемерово: КемГУ, 2009. 259 с.
2. Кобышева А. С. Методика обучения письменной речи как компоненту межкультурной компетенции лингвиста-преподавателя: автореф. дис. … канд. пед. наук. Ставрополь, 2009. 24 с.
3. Косицкая Ф. Л, Зайцева И. Е. Обучение студентов иноязычной письменной речи для специальных профессиональных целей // Вестник Томского государственного педагогического университета. Томск, 2014. Вып. 5. С. 49 – 53.
4. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Бакалавриат. Направление подготовки 45.03.02 «Лингвистика». Утвержден 07.09.2014. № 940. 22 с.
5. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Бакалавриат. Направление подготовки 45.03.01 «Филология». Утвержден 07.09.2014. № 947. 19 с.
6. Чуйкова Э. С. Обучение социокультурным особенностям иноязычной письменной речи студентов факультета иностранных языков (на материале дискурсивных эссе): автореф. дис. … канд. пед. наук. М., 2005. 16 с.
Review
For citations:
Sokolova N.S. APPLICATION OF INTERCULTURAL APPROACH TO TEACHING WRITING TO STUDENTS OF LINGUISTIC FACULTIES. SibScript. 2015;(2-3):101-104. (In Russ.)