DIDACTIC POTENTIAL OF MUSICAL VISUAL AIDS IN FORMING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE
Abstract
The paper describes the features and possibilities of using musical material in foreign language classes. A piece of music is a sounding authentic text, the universal material for the development and improvement of all aspects and types of speech activity. The author suggests tasks for working with musical visualization with the purpose of developing communicative competence of students.
About the Author
N. A. KonstantinovaRussian Federation
Nina A. Konstantinova – Candidate of Philology, Assistant Professor at the Department of German Philology
References
1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: ИКАР, 2009. 239 с.
2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. М.: Academia, 2005. 334 с.
3. Колкова М. К. Традиции и инновации в методике обучения иностранным языкам: пособие для учителей, аспирантов и студентов. СПб.: КАРО, 2007. 288 с.
4. Коменский Я. А. Великая дидактика // Избр. пед. соч.: в 2-х т. Т. 1. М., 1982. С. 384.
5. Allmayer S., Dengscherz S., Gilly D. Materialien zur osterreichischen Landeskunde fur den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Bundesministerium fur Unterricht. Kunst und Kultur. 2009. 50 s.
6. Blell G., Hellwig K. Bildende Kunst und Musik im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt; M., 1996. 180 s.
7. Harms M. Augen auf im Fremdsprachenunterricht – psychologische und didaktische Aspekte des Lernens mit Bildmedien // Grenzen uberschreiten. Menschen, Sprachen, Kulturen. Festschrift fur Inge C. Schwerdtfeger. Tubingen: Narr, 2005. S. 245 – 256.
Review
For citations:
Konstantinova N.A. DIDACTIC POTENTIAL OF MUSICAL VISUAL AIDS IN FORMING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE. SibScript. 2015;(2-3):71-74. (In Russ.)