Preview

SibScript

Advanced search

DIDACTIC POTENTIAL OF MUSICAL VISUAL AIDS IN FORMING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE

Abstract

The paper describes the features and possibilities of using musical material in foreign language classes. A piece of music is a sounding authentic text, the universal material for the development and improvement of all aspects and types of speech activity. The author suggests tasks for working with musical visualization with the purpose of developing communicative competence of students.

About the Author

N. A. Konstantinova
Kemerovo State University.
Russian Federation
Nina A. Konstantinova – Candidate of Philology, Assistant Professor at the Department of German Philology


References

1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: ИКАР, 2009. 239 с.

2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. М.: Academia, 2005. 334 с.

3. Колкова М. К. Традиции и инновации в методике обучения иностранным языкам: пособие для учителей, аспирантов и студентов. СПб.: КАРО, 2007. 288 с.

4. Коменский Я. А. Великая дидактика // Избр. пед. соч.: в 2-х т. Т. 1. М., 1982. С. 384.

5. Allmayer S., Dengscherz S., Gilly D. Materialien zur osterreichischen Landeskunde fur den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Bundesministerium fur Unterricht. Kunst und Kultur. 2009. 50 s.

6. Blell G., Hellwig K. Bildende Kunst und Musik im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt; M., 1996. 180 s.

7. Harms M. Augen auf im Fremdsprachenunterricht – psychologische und didaktische Aspekte des Lernens mit Bildmedien // Grenzen uberschreiten. Menschen, Sprachen, Kulturen. Festschrift fur Inge C. Schwerdtfeger. Tubingen: Narr, 2005. S. 245 – 256.


Review

For citations:


Konstantinova N.A. DIDACTIC POTENTIAL OF MUSICAL VISUAL AIDS IN FORMING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE. SibScript. 2015;(2-3):71-74. (In Russ.)

Views: 427


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)