Preview

SibScript

Advanced search

BUSINESS ROLE-PLAY AS A MEANS OF COMPETENCE APPROACH IMPLEMENTATION IN TEACHING THE ENGLISH LANGUAGE AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Abstract

The paper discusses the specific implementation of interactive teaching technologies – simulation business roleplay «Courts and Trials» – as a method of competence approach implementation in teaching foreign languages to students of Belovo Institute (branch) of Kemerovo state University. The main task of teaching is developing the ability to speak, and especially to speak on professional topics. The key cultural competencies are at the heart of teaching a foreign language due to their universal component. In this regard, the increasing use of interactive teaching methods, including simulation of real mechanisms and processes, provides for reducing the time to achieve the planned learning outcomes and, thus, forms the students' professional knowledge and skills quite more efficiently.

About the Authors

T. V. Kalyuzhnaya
Belovo Institute (branch) of Kemerovo State University
Russian Federation
Tatiana V. Kalyuzhnaya – Candidate of Philology, Associate Professor, Head of the Department of Linguistics


E. V. Skorobogatova
Belovo Institute (branch) of Kemerovo State University
Russian Federation
Elena V. Skorobogatova – Senior Lecturer at the Department of Linguistics


A. V. Vlasova
Belovo Institute (branch) of Kemerovo State University
Russian Federation
Anna V. Vlasova – Assistant Lecturer at the Department of Linguistics


References

1. Аверченко Л. К., Доронина И. В., Иванов Л. Н. Имитационная деловая игра как метод развития профессиональных компетенций // Высшее образование сегодня. М., 2013. № 10. С. 35 – 39.

2. Адакин Е. Е., Калюжная Т. В. Формирование коммуникативной компетентности студентов Беловского института (филиала) КемГУ в процессе внеучебной деятельности // Модернизация современного общества: состояние, тенденции и перспективы. VIII Кузбасские философские чтения: материалы научной конференции с международным участием. Кемерово, 22 – 23 мая 2014 г. Кемерово, 2014. 154 с.

3. Байденко В. И. Компетентностный подход к проектированию государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методологические и методические вопросы): методическое пособие. М., 2005. 286 с.

4. Бондаренко Е. В. Самостоятельная работа как обязательный элемент формирования профессионально субъектной позиции студента-медика // Высшее образование сегодня. 2011. № 9. С. 66 – 69.

5. Власова А. В., Скоробогатова Е. В. Формирование межкультурной компетенции в процессе изучения иностранного языка в вузе // Science and Modern University 2014: the fourth international conference organized on November 14th and 15th at the Faculty of Philosophy, University of Niš. Serbia. 2014.

6. Гейхман Л. К. Интерактивное обучение общению (общепедагогический подход): автореф. дис. … д-ра пед. наук. Екатеринбург, 2003. 46 с.

7. Градусова Т. К., Жукова Т. А. Педагогические технологии и оценочные средства для проведения текущего и промежуточного контроля успеваемости и итоговой аттестации студентов: учебное пособие. Кемерово, 2013. 100 с.

8. Рубин Б., Коваленко А., Соболева Э. Предполагаемые и фактические результаты обучения // Качество и конкурентоспособность. 2012. № 3. С. 40 – 43.

9. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 030900 «Юриспруденция» (квалификация (степень) "бакалавр") (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 4 мая 2010 г. № 464).

10. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование. 2003. № 2. С. 58.


Review

For citations:


Kalyuzhnaya T.V., Skorobogatova E.V., Vlasova A.V. BUSINESS ROLE-PLAY AS A MEANS OF COMPETENCE APPROACH IMPLEMENTATION IN TEACHING THE ENGLISH LANGUAGE AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. SibScript. 2015;(2-3):52-54. (In Russ.)

Views: 411


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)