Preview

SibScript

Advanced search

THE SYLLABUS OF PEDAGOGICAL SUBJECTS AS THE REFLECTION OF MULTICULTURAL EDUCATIONAL PROCESS IN THE CHANGING SOCIETY FOR PROFESSIONAL SELF-IDENTIFICATION OF UNIVERSITY STUDENTS

Abstract

The paper concerns the problem of training future teachers under modern sociocultural conditions.

About the Authors

N. A. Bobrova
Kemerovo State University
Russian Federation
Natalia A. Bobrova – Candidate of Pedagogics, Assistant Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy


G. G. Solodova
Kemerovo State University
Russian Federation
Galina G. Solodova – Doctor of Pedagogics, Assistant Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy


References

1. Ахиезер А. С. Проблемы переходов в социокультурных процессах и феномен осмысления-переосмысления социума // Мир психологии. 2000. № 1.

2. Бакштановский В. И. Выбор будущего: к новой воспитательной деонтологии. Томск, 1991.

3. Гатальский В. Д. Культурно-образовательное пространство как социально-педагогическая система // Педагогика. 2009. № 3.

4. Колесникова И. А. Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии. СПб., 2001.

5. Краевский В. В. Общие основы педагогики. М., 2003.

6. Никандров Н. Д. Россия: социализация и воспитание на рубеже тысячелетия. М., 2000.

7. Педагогика самоопределения: сборник статей. Барнаул, 1999.

8. Попов А. А. Педагогика как система социальной деятельности. Томск, 1999.

9. Стёпин В. С. Эпоха перемен и сценарии будущего. М., 1996.

10. Шпрангер Э. Основные типы индивидуальности // Психология личности. Тексты. М., 1982.


Review

For citations:


Bobrova N.A., Solodova G.G. THE SYLLABUS OF PEDAGOGICAL SUBJECTS AS THE REFLECTION OF MULTICULTURAL EDUCATIONAL PROCESS IN THE CHANGING SOCIETY FOR PROFESSIONAL SELF-IDENTIFICATION OF UNIVERSITY STUDENTS. SibScript. 2015;(2-3):11-18. (In Russ.)

Views: 392


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)