THE SYLLABUS OF PEDAGOGICAL SUBJECTS AS THE REFLECTION OF MULTICULTURAL EDUCATIONAL PROCESS IN THE CHANGING SOCIETY FOR PROFESSIONAL SELF-IDENTIFICATION OF UNIVERSITY STUDENTS
Abstract
The paper concerns the problem of training future teachers under modern sociocultural conditions.
About the Authors
N. A. BobrovaRussian Federation
Natalia A. Bobrova – Candidate of Pedagogics, Assistant Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy
G. G. Solodova
Russian Federation
Galina G. Solodova – Doctor of Pedagogics, Assistant Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy
References
1. Ахиезер А. С. Проблемы переходов в социокультурных процессах и феномен осмысления-переосмысления социума // Мир психологии. 2000. № 1.
2. Бакштановский В. И. Выбор будущего: к новой воспитательной деонтологии. Томск, 1991.
3. Гатальский В. Д. Культурно-образовательное пространство как социально-педагогическая система // Педагогика. 2009. № 3.
4. Колесникова И. А. Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии. СПб., 2001.
5. Краевский В. В. Общие основы педагогики. М., 2003.
6. Никандров Н. Д. Россия: социализация и воспитание на рубеже тысячелетия. М., 2000.
7. Педагогика самоопределения: сборник статей. Барнаул, 1999.
8. Попов А. А. Педагогика как система социальной деятельности. Томск, 1999.
9. Стёпин В. С. Эпоха перемен и сценарии будущего. М., 1996.
10. Шпрангер Э. Основные типы индивидуальности // Психология личности. Тексты. М., 1982.
Review
For citations:
Bobrova N.A., Solodova G.G. THE SYLLABUS OF PEDAGOGICAL SUBJECTS AS THE REFLECTION OF MULTICULTURAL EDUCATIONAL PROCESS IN THE CHANGING SOCIETY FOR PROFESSIONAL SELF-IDENTIFICATION OF UNIVERSITY STUDENTS. SibScript. 2015;(2-3):11-18. (In Russ.)