PSYCHOLOGICAL SUPPORT FOR FAMILIES RAISING PRE-SCHOOL CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Abstract
About the Authors
I. S. MorozovaRussian Federation
Irina S. Morozova – Doctor of Psychology, Professor, Head of the Department of General and Developmental Psychology
K. N. Belogay
Russian Federation
Kseniya N. Belogay – Candidate of Psychology, Assisatant Professor at the Department of General and Developmental Psychology
T. O. Ott
Russian Federation
Tatiana О. Ott – Candidate of Psychology, Assisatant Professor at the Department of General and Developmental Psychology
References
1. Бурк О. А., Зарецкая Н. Ю. Ребенок с особыми потребностями в семье: системный семейный подход. URL: http://childpsy.ru/lib/articles/id/10296.php.
2. Григорьева О. Ф., Морозова И. С. Организация методической работы в дошкольном образовательном учреждении в условиях введения ФГОС дошкольного образования // Перспективы реализации ФГОС дошкольного образования как условие формирования социального опыта детей: материалы Всероссийской научно-практической конференции, Кемерово, 19 – 20 февраля 2014 г.: в 2 ч. Ч. 1. Кемерово, 2014. С. 8 – 14.
3. Дарлинг Р., Селигман М. Обычные семьи, особые дети. М.: Теревинф», 2007. 368 с.
4. Морозова И. С. Особенности психолого-педагогического сопровождения развития детей дошкольного возраста // Возрастно-психологические и организационно-методические детерминанты развития дошкольников: сборник научных статей. Кемерово, 2013. С. 85 – 97.
Review
For citations:
Morozova I.S., Belogay K.N., Ott T.O. PSYCHOLOGICAL SUPPORT FOR FAMILIES RAISING PRE-SCHOOL CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS. SibScript. 2014;(3-1):131-134. (In Russ.)