PROBLEMS OF PSYCHOLOGICAL READINESS FOR SCHOOL EDUCATION OF CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT
Abstract
About the Author
V. E. BubarevaRussian Federation
Viktoriya E. Bubareva – post-graduate student at the Department of Psychology of Education and Personal Development
References
1. Кравцова Е. Е. Психологические проблемы готовности детей к обучению в школе. М.: Педагогика, 1991. 150 с.
2. Кузина В. М. Проблемы деятельности психологической службы в психолого-педагогической литературе // Вестник Кемеровского государственного университета. 2008. № 3. С. 40 – 48.
3. Марцинковская Т. Д. Диагностика психического развития детей. М.: ЛИНКА-ПРЕСС, 1997. 176 с.
4. Речицкая Е. Г., Пархалина Е. В. Готовность слабослышащих детей дошкольного возраста к обучению в школе. М.: ВЛАДОС, 2000. 192 с.
5. Семаго Н. Я., Семаго М. М. Проблемные дети: основы диагностической и коррекционной работы психолога. М.: АРКТИ, 2000. 165 с.
6. Чередникова Т. В. Тесты для подготовки и отбора детей в школы: рекомендации практического психолога. СПб.: Стройлеспечать, 1996. 64 с.
7. Mulder H., Nicola J., Pitchford N. M. Inattentive behaviour is associated with poor working memory and slow processing speed in very pre-term children in middle childhood // British Journal of Educational Psychology. 2011.Vol. 81. № 1. P. 147 – 160.
Review
For citations:
Bubareva V.E. PROBLEMS OF PSYCHOLOGICAL READINESS FOR SCHOOL EDUCATION OF CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT. SibScript. 2014;(3-1):118-122. (In Russ.)