THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ANALYSIS OF STUDYING MONOLOGUES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS WITH MENTAL RETARDATION
Abstract
About the Authors
M. L. SimkinRussian Federation
Mikhail L. Simkin – Candidate of Pedagogics, Assisatent Professor at the Department of Social Psychology and Psycho-Social Technologies
E. M. Laninа
Russian Federation
Ekaterina М. Lanina – Candidate of Psychology, Assistant Lecturer at the Department of Social Psychology and Psycho-Social Technologies
References
1. Блинова Л. Н. Диагностика и коррекция в образовании детей с задержкой психического развития. М.: НЦ ЭНАС, 2003.
2. Иванов М. С., Яницкий М. С. Модель напряжений самореализации и ее эмпирическая валидизация // Сибирский психологический журнал. 2007. № 25. С. 20 – 28.
3. Лебедева П. Д. Коррекционная логопедическая работа со школьниками с задержкой психического развития. М.: Коррекционная педагогика, 2004.
4. Коненкова И. Д. Обследование речи дошкольников с задержкой психического развития. М.: Гном, 2012.
Review
For citations:
Simkin M.L., Laninа E.M. THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ANALYSIS OF STUDYING MONOLOGUES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS WITH MENTAL RETARDATION. SibScript. 2014;(3-1):85-87. (In Russ.)