Preview

SibScript

Advanced search

PROSPECTS OF USING VIRTUAL EDUCATIONAL PLATFORM MOODLE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES

Abstract

The paper is devoted to the role of distance education in teaching foreign languages. The authors investigate the prospects of using virtual educational platform both for teaching process and for career guidance. The main features of MOODLE system are described, key characteristics of the system are given, three main conditions of the organization of educational process are revealed and the operating procedure of platform MOODLE concerning career guidance is offered.

About the Authors

T. I. Dobrydina
Kemerovo State University
Russian Federation
Tatiana I. Dobrydina – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Head of the Department of Foreign Languages, Faculty of History and International Relations


O. G. Maslennikova
National Research Tomsk State University
Russian Federation

Olga G. Maslennikova – Senior Lecturer at Foreign Languages Chair, International Department of Management



E. Yu. Nadezhdina
Elena Yu. Nadezhdina – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Chief of Foreign Languages Chair, International Department of Management
Russian Federation

TomskStateUniversity



References

1. Андреев А. А. Роль и проблемы преподавателя в среде e-Learning // Высшее образование в России. 2010. № 8 – 9.

2. Концепция Федерального закона «Об индустрии электронного обучения (e-Learning)». URL: http://mmc1012.unn.ru/News/ExpertSovet.php

3. Корень А. В. Использование электронной образовательной среды Moodle в создании интерактивных учебных курсов нового поколения. Территория новых возможностей // Вестник Владивостокского государственного университета экономики и сервиса. Владивосток: Изд-во ВГУЭС. 2013. Т. 1. URL: http://imbe.vvsu.ru/fin/pubs/article/details/material/14020/ispolzovanie_elektronnoy_obrazovatelnoy_sredy (дата обращения: 15.03.2014).

4. Рыманова И. Е. Использование среды Moodle для обучения профессиональному иностранному языку студентов технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 11(29). Ч. 2. С. 164 – 167.

5. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М., 2000. 624 с.

6. Федеральный закон Российской Федерации от 28 февраля 2012 г. N 11-ФЗ «O внесении изменений в закон Российской федерации «Об образовании» в части применения электронного обучения, дистанционных образовательных технологий». URL: http://www.rg.ru/2012/03/02/elektronnoe-obuchenie-dok.html

7. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам. Теория и практика: учеб. пособие для преподавателей и студентов. Изд-е 2-е, испр. и доп. М.: Филоматис, 2006. 480 с.


Review

For citations:


Dobrydina T.I., Maslennikova O.G., Nadezhdina E.Yu. PROSPECTS OF USING VIRTUAL EDUCATIONAL PLATFORM MOODLE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES. SibScript. 2014;(3-2):282-287. (In Russ.)

Views: 449


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)