Preview

SibScript

Advanced search

ABOUT PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR FORMING PERSONAL POSITION OF STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN EXTRA-CURRICULAR ACTIVITY

Abstract

The paper is devoted to theoretical substantiation of pedagogical conditions for forming personal position of students of technical higher education institutions in extra-curricular activity. Mastering the psychological and pedagogical knowledge about personality’s subject position by students, organizing subject-subject interaction of participants of extra-curricular activity, pedagogical support of the process of personal’ subject position formation have been determined as necessary pedagogical conditions.

About the Author

N. S. Skrypnik
Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University
Russian Federation

Nataliia S. Skrypnik – post-graduate student at the Department of General Pedagogics and Pedagogics of Higher Education



References

1. Анфисова, С. Е. Влияние форм организации педагогического взаимодействия на творческое саморазвитие студента / С. Е. Анфисова // Известия РГПУ им. А. И. Герцена. – 2008. – № 76-2.

2. Ахмерова, Д. Ф. Субъект-субъектное взаимодействие студентов и преподавателей в воспитательно-образовательном процессе вуза / Д. Ф. Ахмерова // Начальная школа плюс До и После. – 2011. – № 8.

3. Дейніченко, Т. І. Диференціація навчання в процесі групової форми його організації (на прикладі предметів природничо-математичного циклу): автореф. дис. … канд. пед. наук, спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Т. І. Дейніченко. – Харків, 2006. – 22 с.

4. Зёлко, А. С. Педагогическая поддержка студентов вузов при переходе на двухуровневую систему подготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец.13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / А. С. Зелко. – Калининград, 2011. – 23 с.

5. Ипполитова, Н. Анализ понятия «педагогические условия»: сущность, классификация / Н. Ипполитова, Н. Стерхова // General and Professional Education. – 2012. – № 1.

6. Карапузова, І. В. Організація педагогічної підтримки майбутніх учителів у процесі навчання: авторе ф.дис. … канд. пед. наук, спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / І. В. Карапузова. – Полтава, 2010. – 22 с.

7. Линник, Е. О. Сущностная характеристика понятия «субъект-субъектное взаимодействие»: психолого-педагогический аспект / Е. О. Линник // Инновационные образовательные технологии. – 2013. – № 4 (36).

8. Ожегов, С. И. Словарь русского языка: ок. 53000 слов / С. И. Ожегов; под общ. ред проф. Л. И. Скворцова. – 24-е изд., испр. – М.: Оникс: Мир и образование, 2007. – 640 с

9. Современный образовательный процесс: основные понятия и термины / авторы-составители М. Ю. Олешков и В. М. Уваров. – М.: Компания Спутник+, 2006. – 191 с.


Review

For citations:


Skrypnik N.S. ABOUT PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR FORMING PERSONAL POSITION OF STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN EXTRA-CURRICULAR ACTIVITY. SibScript. 2014;(2-2):114-117. (In Russ.)

Views: 511


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)