Preview

SibScript

Advanced search

GAMES IN TRAINING OF FUTURE TEACHERS

Abstract

The paper addresses the problem of vocational training of future foreign language teachers. Within the face-to-face model of informative process, the use of game technology for inclusion of students in the future profession is justified.

About the Author

V. N. Kartashova
Bunin Yelets State University
Russian Federation
Valentina N. Kartashova – Doctor of Pedagogics, Professor, Head of the Department of Foreign Languages of Pedagogical Profile


References

1. Апинян, Т. А. Игра в пространстве серьезного. Игра, миф, ритуал, сон, искусство и другие / Т. А. Апинян. – СПб.: Изд‐во Санкт‐Петербургского университета, 2003. – 400 с.

2. Выготский, Л. С. История развития высших психических функций / Л. С. Выготский // Собр. соч. в 6 т. – Т. 3. – М.,1983. – 324 с.

3. Кайуа, Р. Игры и люди. Статьи и эссе по социологии культуры / Р. Кайуа; пер. с фр. – М.: ОГИ, 2007. – 304 с.

4. Колесникова, И. А. Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии / И. А. Колесникова. – СПб.: Детство-Пресс, 2001. – 288 с.

5. Крымский, С. Б. Культурно-экзистенциальные измерения познавательного процесса / С. Б. Крымский // Вопросы философии. – 1998. – № 1.

6. Пассов, Е. И. Методика как теория и технология иноязычного образования: Кн. 1. / Е. И. Пассов. – Елец: ЕГУ им. И. А. Бунина, 2010. – 543 с.

7. Селевко, Г. К. Современные образовательные технологии / Г. К. Селевко. – М.: Народное образование, 1996. – 127 с.

8. Соловова, Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов пед. вузов и учителей / Е. Н. Соловова. – 2-е изд. – М.: АСТ: Астрель, 2010. – 272 с.

9. Тендрякова, М. В. Игра и расширение смыслового пространства (взаимопереходы игры и реальности) / М. В. Тендрякова // Мир психологии. – 2000. – № 3.


Review

For citations:


Kartashova V.N. GAMES IN TRAINING OF FUTURE TEACHERS. SibScript. 2014;(2-2):103-105. (In Russ.)

Views: 353


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)