Preview

SibScript

Advanced search

ETHNOPEDAGOGICS: GENDER STANDARDS OF MASCULINITY

Abstract

The paper aims at considering the stereotypes of masculinity in Adyg ethnopedagogics. The dominant ethnogender model of masculinity manifested itself in developing personal qualities and behaviour features. Transformation in the ethnopedogogical model of masculinity is limited by the scope of sexual dimorphism.

About the Author

L. H. Urusova
North-Caucasian Institute of Advanced Training (branch) of Krasnodar University of the Ministry of Internal Affairs of Russia
Russian Federation
Laura H. Urusova – Candidate of Pedagogics, Senior Lecturer


References

1. Гадагатлъ А. М. Память нации. Генезис эпоса «Нарты». Майкоп, 1997.

2. Мафедзев С. Х. Межпоколенная трансмиссия традиционной культуры адыгов. Нальчик, 1991.

3. Урусова Л. Х. Женское воспитание в адыгской этнопедагогике. Традиции и современность: монография. Нальчик: Тетраграф, 2012. 160 с.

4. Урусова Л. Х. Модели гендерного воспитания в этнокультурном пространстве адыгов // Вестник Кемеровского государственного университета. 2014. Вып. 2(58). Т. 1. С. 115 – 117.

5. Урусова Л. Х. Адыгский этикет: коды гендерного поведения // Ценности и смыслы. М.: Институт эффективных технологий. 2013. № 5(27). С. 118 – 128.


Review

For citations:


Urusova L.H. ETHNOPEDAGOGICS: GENDER STANDARDS OF MASCULINITY. SibScript. 2014;(4-1):96-98. (In Russ.)

Views: 392


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)