Preview

SibScript

Advanced search

PECULIARITIES OF SUBSTANTIAL CHARACTERISTICS OF INDIVIDUAL’S TIME PERSPECTIVE AT THE INITIAL STAGES OF HIGHER EDUCATION

Abstract

The paper presents a comparative analysis of the substantial characteristics of individual’s time perspective at the initial stages of higher education; also an idea of the individual’s time trans-perspective during adolescence is expanded. The structural characteristics of the firstand second-year students’ time trans-perspective are defined.

About the Author

E. A. Medovikova
Prokopyevsk branch of T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University
Russian Federation
Eugenia A. Medovikova – Post-graduate student at the Department of General and Developmental Psychology


References

1. Абульханова К. А., Березина Т. Н. Время личности и время жизни. СПб.: Алетейя, 2001. 304 с.

2. Алонцева А. И., Морозова И. С. Самоосуществление личности студентов на этапе вхождения в вуз // Вестник Кемеровского государственного университета. 2013. № 1. С. 129 – 133.

3. Головаха Е. И., Кроник А. А. Психологическое время личности. Киев: Навукова Думка, 1984. 207 с.

4. Леонтьев Д. А., Шелобанова Е. В. Профессиональное самоопределение как построение образов возможного будущего // Вопросы психологии. 2001. № 1. С. 57 – 66.

5. Морозова И. С. Личность и саморегуляция деятельности: учебное пособие. Кемерово, 2000. 80 с.

6. Нюттен Ж. Мотивация, действие и перспектива будущего / ред. Д. А. Леонтьев. М.: Смысл, 2004. 608 с.

7. Сырцова А. Возрастная динамика временной перспективы личности: дис. … канд. психол. наук: 19.00.13. Московский психолого-педагогический ун-т. М., 2008. 317 с.

8. Толстых Н. Н. Использование метода мотивационной индукции для изучения мотивации и временной перспективы будущего // Психологическая диагностика. 2005. № 3. С. 77 – 94.


Review

For citations:


Medovikova E.A. PECULIARITIES OF SUBSTANTIAL CHARACTERISTICS OF INDIVIDUAL’S TIME PERSPECTIVE AT THE INITIAL STAGES OF HIGHER EDUCATION. SibScript. 2014;(4-2):123-128. (In Russ.)

Views: 333


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)