Preview

SibScript

Advanced search

INDEPENDENT EDUCATIONAL ACTIVITY IN PROFESSION-ORIENTED TEACHING OF FOREIGN LANGUAGES

Abstract

Profession-oriented training is aimed at the solution of professional tasks that determine the process of selfeducation. The paper shows the importance of teaching self-learning activities and the ways of developing students’ autonomy in teaching foreign languages.

About the Author

O. P. Kazakova
Ural State Pedagogical University
Russian Federation
Olga P. Kazakova – Candidate of Pedagogy, Assistant Professor at the Department of the English Language, Methodics and Translation


References

1. Баликаева М. Б. Современные подходы к изучению самообразования в отечественной педагогической науке // Качество. Инновации. Образование. М., 2008. № 5.

2. Бердичевский А. Л. Оптимизация системы практической языковой подготовки учителей ИЯ: дис. … д-ра пед. наук. М., 1991. 251 с.

3. Гиниатуллин И. А. Самостоятельная учебная деятельность по овладению иностранным языком на специальном факультете. Свердловск, 1990. 95 с.

4. Гиниатуллин И. А. Самостоятельная учебная деятельность по овладению иностранным языком на специальном факультете. Екатеринбург, 2012. 95 с.

5. Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе. М., 1991. 221 с.

6. Казакова О. П. Самостоятельное овладение новой грамматикой. Немецкий язык: продвинутый уровень. Saarbruecken: LAP LAMBERT Academic Publishing GmbH, 2012. 163 c.


Review

For citations:


Kazakova O.P. INDEPENDENT EDUCATIONAL ACTIVITY IN PROFESSION-ORIENTED TEACHING OF FOREIGN LANGUAGES. SibScript. 2014;(4-3):67-70. (In Russ.)

Views: 354


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)