Preview

SibScript

Advanced search

LINGVO-PERSONAL TYPOLOGY OF ADVERTISING TEXTS CONSMERS (STATEMENT OF THE PROBLEM)

Abstract

This article discusses the problem of the correlation and diversity of language ability characteristics of advertising texts consumers and the variety of characteristics of these texts. A solution to solution to this problem is suggested: constructing a lingvo-personal typology of advertising texts consumers on the material of the linguistic experiment data.

About the Author

T. S. Zhuravleva
Altai State Pedagogical Academy
Russian Federation
Tatyana S. Zhuravleva – post-graduate student at the Department of General and Russian Linguistics


References

1. Амири, Л. П. Языковая игра в российской и американской рекламе: автореф. дис. … канд. филол. наук: 10.02.01, 10.02.19 / Л. П. Амири. – Ростов н/Д., 2007. – 26 с.

2. Васильев, Г. А. Основы рекламы / Г. А. Васильев, В. А. Поляков. – М., 2009. – 407 с.

3. Верхоглазенко, В. Н. Психологические типы потребителей в маркетинге / В. Н. Верхоглазенко, М. В. Хлюнева. – Режим доступа: // http://acmegroup.ru/node/274/

4. Голев, Н. Д. Лингвоперсонологическая вариативность языка / Н. Д. Голев // Известия Алтайского гос. университета. – 2004. – Вып. 4.

5. Голев, Н. Д. Лингвотеоретические основания типологии языковой личности / Н. Д. Голев // Лингвоперсонология: типы языковых личностей и личностно-ориентированное обучение: монография; под ред. Н. Д. Голева, Н. В. Сайковой, Э. П. Хомич. – Барнаул; Кемерово, 2006.

6. Голев, Н. Д. Опыт лингвоперсонологического описания производных текстов (к типологии антропотекстов) / Н. Д. Голев, Т. И. Киркинская, К. Бринёв // Естественная письменная русская речь: исследовательский и образовательный аспекты. – Ч. III: Письменная речь в психолингвистическом, лингводидактическом и орфографическом аспектах: материалы конференции; под ред. Н. Д. Голева. – Барнаул, 2004 а.

7. Карасик, В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс / В. И. Карасик. – М., 2004. – 390 с.

8. Караулов, Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. – М., 1987. – 261 с.

9. Ким, Л. Г. Вариативно-интерпретационное функционирование текста: монография / Л. Г. Ким. – Томск, 2009. – 312 с.

10. Песоцкий, Е. А. Реклама и мотивация потребителей / Е. А. Песоцкий. – М., 2008. – 224 с.

11. Фещенко, Л. Г. Структура рекламного текста / Л. Г. Фещенко. – СПб., 2003. – 232 с.

12. Чернышова, Т. В. Тексты СМИ в ментально-языком пространстве современной России / Т. В. Чернышова. – М., 2007. – 290 с.

13. Шахнарович, А. М. Языковая личность и языковая способность / А. М. Шахнарович // Язык – система. Язык – текст. Язык – способность: сб. статей к 60-летию Ю. Н. Караулова. – М., 1995.

14. Царев, А. Типы потребителей. – Режим доступа: http://esoonline.ru/bank_informacii/klassifikaciya_ludej_i_ih_motivov/tipy_potrebitelej/


Review

For citations:


Zhuravleva T.S. LINGVO-PERSONAL TYPOLOGY OF ADVERTISING TEXTS CONSMERS (STATEMENT OF THE PROBLEM). SibScript. 2013;(2-1):187-190. (In Russ.)

Views: 466


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)