Preview

SibScript

Advanced search

EDUCATION OF THE FREE PERSONALITY: A DIFFERENTIATED APPROACH

Abstract

The paper analyzes the educational problems of internal freedom of the individual as the key to development of spirituality. First of all, it is a humanistic approach to education, which is manifested in the principle of naturalness.

About the Author

L. H. Urusova
North-Caucasian Institute of Advanced Training (branch) of Krasnodar University of the Ministry of Internal Affairs of Russia
Russian Federation
Laura H. Urusova – Candidate of Pedagogy, Senior Lecturer


References

1. Леонтьев Д. А. Очерк психологии личности. М., 1993.

2. Слободчиков В. И. Реальность субъективного духа // Человек. 1994. № 5. С. 21 – 38.

3. Урусова Л. Х. Женское воспитание в адыгской этнопедагогике. Традиции и современность: монография. Нальчик: Тетраграф, 2012. 160 с.

4. Урусова Л. Х. К вопросу о современных проблемах гендерного воспитания // Социально-гуманитарный вестник Юга России. Краснодар: Премьер, 2013. № 1(32). С. 110 – 113.

5. Урусова Л. Х. Гендерный подход в воспитании: этно-педагогический аспект // Наука, образование, общество: проблемы и перспективы развития: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции. 29 марта 2013: в 10 ч. Ч. 7. М-во обр. и науки РФ. Тамбов: Бизнес – Наука – Общество, 2013. С. 135 – 137.

6. Эстес К. П. Бегущая с волками. Женский архетип в мифах и сказаниях. М., 2001.


Review

For citations:


Urusova L.H. EDUCATION OF THE FREE PERSONALITY: A DIFFERENTIATED APPROACH. SibScript. 2015;(1-4):128-130. (In Russ.)

Views: 419


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)