Preview

SibScript

Advanced search

MUNICIPAL MARKETING AS ATOOL FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF RURAL TERRITORIES

Abstract

The paper addresses the problems of sustainable development of rural territories. On the basis of the analysis of the Kemerovo region rural territories development indicators, the reasons having negative impact on this process are established. The authors suggest implying local marketing as atoolfor increasing sustainable development of rural territories. It is concluded that in combination with other tools, municipal marketing will allow not only to overcome the negative phenomena in rural economy, but will considerably raise the involvement of population into the process of local government.

About the Authors

A. G. Сhupryakova
Kemerovo State University
Russian Federation
Alena G. Сhupryakova – Candidate of Economics, Assistant Professor at the Department of Marketing


P. D. Kosinskiy
Kemerovo State University
Russian Federation
Peter D. Kosinskiy – Doctor of Economics, Head of the Department of Taxation, Business and Law


References

1. Чупрякова, А. Г. Муниципальный менеджмент: реинжиниринг административных процессов / А. Г. Чупрякова. – Томск: Издательство Томского гос. пед. ун-та, 2008.

2. Кузбасс в цифрах. – Режим доступа: http://www.ako.ru/

3. Косинский, П. Д. Продовольственная самообеспеченность региона и качество жизни населения / П. Д. Косинский, В. А. Шабашев. – Томск: Изд-во Томского гос. ун-та, 2009.

4. Концепция устойчивого развития сельских территорий Российской Федерации до 2020 г. // Экономика сельского хозяйства России. – 2009. – № 3.

5. Инновационная деятельность в аграрном секторе экономики России / под ред. И. Г. Ушачева [и др.]. – М.: Колос, 2007. – 636 с.

6. Село выполняет функции механизма устойчивого развития сельских хозяйств: методическое пособие / А. В. Петриков [и др.] // Обеспечение занятости и повышения доходов сельского населения. МСХ РФ. Асоц. Агро. – М., 2003. – 329 с.

7. Савченко, Е. Н. Стратегия развития аграрного сектора сельских территорий Белгородской области / Е. Н. Савченко // АПК: экономика и управление. – 2009. – № 12.

8. Мерзлов, А. В. Использование европейского опыта регионального маркетинга в целях устойчивого развития сельских территорий Ярославской области / А. В. Мерзлов // Экономика сельскохозяйственных и перерабатывающих предприятий. – 2005. – № 5.


Review

For citations:


Сhupryakova A.G., Kosinskiy P.D. MUNICIPAL MARKETING AS ATOOL FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF RURAL TERRITORIES. SibScript. 2013;(4-1):273-278. (In Russ.)

Views: 364


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)