Preview

SibScript

Advanced search

AXIOLOGICAL VECTORS OF MASS CULTURE

Abstract

The paper deals with the value aspect of mass communication influenced by post-modern tendencies. Such discourse characteristics as “magic”, “aggressiveness”, “glamour” being the embodiment of the named tendencies are pointed out.

About the Author

V. A. Buryakovskaya
Volgograd State Social and Pedagogical University
Russian Federation

Valeria A. Buryakovskaya – Candidate of Philology, Assistant Professor at the Department of English Philology



References

1. Архангельская, Н. Беседа с Жаном Бодрийяром / Н. Архангельская // Эксперт. – 2002. – № 17(324).

2. Бауман, З. Будущего не существует / З. Бауман / Беседу вела О. Филина // Огонек. – 2011. – № 19.

3. Таруашвили, Л. И. Академии художеств в контексте свободного общества: Полемические заметки / Л. И. Таруашвили // Языки свободного общества: искусство; сост. Л. И. Таруашвили. – М.: Языки славянской культуры, 2003.

4. Эко, У. Нынешнее поколение славит зло / У. Эко. – Режим доступа: http://www.inosmi.ru/world/20071116/237868.html

5. Tompkins, P. K. Mass Communication / P. K. Tompkins // Communication as Action. – Wadsworth Inc., 1982.


Review

For citations:


Buryakovskaya V.A. AXIOLOGICAL VECTORS OF MASS CULTURE. SibScript. 2014;(1-2):123-126. (In Russ.)

Views: 447


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)