Preview

SibScript

Advanced search

THE FORMATION OF TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCE IN THE PROCESS OF QUALIFICATION IMPROVEMENT

Abstract

The paper highlights research competence as a component of the modern teacher’s professionalism. The author emphasizes the correlation of teaching and research in the professional activity of a teacher. The study identified the possible ways to involve teachers in research activity in the process of retraining.

About the Author

V. I. Sakharova
Kuzbass Regional Institute of Professional Education Development
Russian Federation
Valentina I. Sakharova – Doctor of Pedagogics, Associate Professor, Professor at the Department of Pedagogy and Psychology of Professional Education


References

1. Бондаревский В. Б. Воспитание интереса к знаниям и потребности к самообразованию. М., 2005. 121 с.

2. Губанова М. И., Сахарова В. И. Формирование культуры исследовательской деятельности субъектов образовательного процесса: учеб. пособие. Кемерово: КРИПкиПРО, 2013. 178 с.

3. Загвязинский В. И. Исследовательская деятельность педагога: учеб. пособие. М.: Академия, 2006. 176 с.

4. Никитина Л. А. Исследовательские проекты в методической подготовке педагога: учебно-методическое пособие. Барнаул: АлтГПА, 2009. 93 с.

5. Поздеева С. И. Открытое совместное действие педагога и ребенка: содержание, признаки, результаты // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2012. Вып. 4(119). С. 198 – 202.

6. Подольский О. А., Попов Д. С. Первое исследование компетенций взрослых в России // Вопросы образования. 2014. № 2. С. 82 – 109.

7. Румбешта Е. А., Пищулова А. С. Формирование информационной, коммуникативной исследовательской компетенции в процессе обучения школьников // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2009. Вып. 7(85). С. 15 – 19.


Review

For citations:


Sakharova V.I. THE FORMATION OF TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCE IN THE PROCESS OF QUALIFICATION IMPROVEMENT. SibScript. 2015;(4-2):80-82. (In Russ.)

Views: 466


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)