THE FORMATION OF TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCE IN THE PROCESS OF QUALIFICATION IMPROVEMENT
Abstract
The paper highlights research competence as a component of the modern teacher’s professionalism. The author emphasizes the correlation of teaching and research in the professional activity of a teacher. The study identified the possible ways to involve teachers in research activity in the process of retraining.
About the Author
V. I. SakharovaRussian Federation
Valentina I. Sakharova – Doctor of Pedagogics, Associate Professor, Professor at the Department of Pedagogy and Psychology of Professional Education
References
1. Бондаревский В. Б. Воспитание интереса к знаниям и потребности к самообразованию. М., 2005. 121 с.
2. Губанова М. И., Сахарова В. И. Формирование культуры исследовательской деятельности субъектов образовательного процесса: учеб. пособие. Кемерово: КРИПкиПРО, 2013. 178 с.
3. Загвязинский В. И. Исследовательская деятельность педагога: учеб. пособие. М.: Академия, 2006. 176 с.
4. Никитина Л. А. Исследовательские проекты в методической подготовке педагога: учебно-методическое пособие. Барнаул: АлтГПА, 2009. 93 с.
5. Поздеева С. И. Открытое совместное действие педагога и ребенка: содержание, признаки, результаты // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2012. Вып. 4(119). С. 198 – 202.
6. Подольский О. А., Попов Д. С. Первое исследование компетенций взрослых в России // Вопросы образования. 2014. № 2. С. 82 – 109.
7. Румбешта Е. А., Пищулова А. С. Формирование информационной, коммуникативной исследовательской компетенции в процессе обучения школьников // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2009. Вып. 7(85). С. 15 – 19.
Review
For citations:
Sakharova V.I. THE FORMATION OF TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCE IN THE PROCESS OF QUALIFICATION IMPROVEMENT. SibScript. 2015;(4-2):80-82. (In Russ.)