Preview

SibScript

Advanced search

THE MEANING OF CORPORATE UTTERANCES DURING THE FORMATION OF THE EMPLOYEE

Abstract

Corporate culture is a condition of corporate discourse’s and subject’s formation. Corporate value’s translator is a complex of statements collected in a corporate code. Its important components are the mission of the institution, its regulations and its motto. The paper draws a parallel between corporate culture and spiritual exercises of the antiquity and reveals the mechanisms of creation of the corporate code as an impelling statement. The purpose of such statements is the formation of the employee’s personality, his / her attitude to the organization and him/herself in it. They regulate a person’s behavior in the everyday life and critical situations. They are situationally caused and dialogical. The style of corporate utterances should be clear and expressive. The paper analyzes the way these qualities are realized in the missions of companies specializing in constructions and finish materials. Although they share a common sphere of activity and aim, such companies build different systems of values and use different stylistic strategies when formulating their mission.

About the Author

Y. S. Pauli
Kemerovo State University
Russian Federation
Yulia S. Pauli – Candidate of Philology, Assistant Professor at the Department of Stylistics and Rhetoric


References

1. Аврелий Марк. К себе самому / Изд. подгот. В. Б. Черниговский. М.: Новый Акрополь, 2014. 224 с.

2. Адо П. Духовные упражнения и античная философия. М., СПб.: Степной ветер; Коло, 2005. 448 с.

3. Адо П. Философия как способ жить: Беседы с Жанни Карлие и Арнольдом И. Дэвидсоном. М.; СПб.: Степной Ветер; Коло, 2005. 288 с.

4. Денисон Д., Лэйн Н., Хойшберг Р., Лиф К. Изменение корпоративной культуры в организациях. СПб.: Питер, 2013. 192 с.

5. Корпоративный Кодекс ОАО АКБ «РОСБАНК» // Росбанк: сайт. Режим доступа: http://rosbank.ru/files/about/doc/corporate_code.pdf (дата обращения: 01.09.2015).

6. Спивак В. А. Корпоративная культура. СПб.: Питер, 2001. 352 с.

7. Фуко М. Герменевтика субъекта. СПб.: Наука, 2007. 677 с.

8. О компании // ДомоЦентр: холдинговая компания: сайт. Режим доступа: http://www.domocentr.ru/верхнее-меню/о-компании (дата обращения: 01.09.2015).

9. Миссия // Стойкомплект – Управляющая компания: сайт. Режим доступа: http://stkem.ru/about/mission/ (дата обращения: 01.09.2015).

10. О компании // Торговые системы ТехноНИКОЛЬ: сайт. Режим доступа: http://www.tstn.ru/about/ (дата обращения: 01.09.2015).


Review

For citations:


Pauli Y.S. THE MEANING OF CORPORATE UTTERANCES DURING THE FORMATION OF THE EMPLOYEE. SibScript. 2015;(4-4):171-175. (In Russ.)

Views: 464


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)