ПЛАНИРОВАНИЕ НА ПРЕДПРИЯТИЯХ СЕКТОРА В2В В УСЛОВИЯХ КРИЗИСА
Abstract
Results of research in the sphere of B2B company planning in conditions of crisis are considered in the article. Reporters are top-managers from different industries and regions. Special features and main approaches to planning in the period of crisis are given, recommendations of effective planning are presented. Marketing plans are taken attention.
Keywords
339.138
About the Authors
О. КотоваRussian Federation
С. Остапенко
Russian Federation
References
1. Голубков, Е. П. Антикризисный маркетинг / Е. П. Голубков // Маркетинг в России и за рубежом. - 2009. - № 1. - С. 5 - 17.
2. Дэвис, Дж. Практическое руководство по измерению эффективности маркетинга / Дж. Дэвис // МиМИ. - 2009. - № 4. - С. 35 - 41.
3. Голубков, Е. П. Стратегическое планирование и роль маркетинга в организации. - Режим доступа: [http://mavriz.ru/ articles/2003/4/31.html].
4. Матюшина, Т. В. Алгоритм разработки антикризисной стратегии маркетинга: шаг за шагом / Т. В. Матюшина. - Режим доступа:[www.src-master.ru].
5. Мельник, О. Планирование в условиях кризиса: экстрим плану не помеха / О. Мельник. - Режим доступа: [http://www.iemag.ru/projects/detail.php?ID= 18609&#add-comment].
6. Сироткин, Д. Планирование в условиях кризиса / Д. Сироткин, И. Зинина. - Режим доступа: [http://www.cfin.ru/management/practice/crisis_planning.shtml].
7. Шайхутдинов, Р. Пять задач маркетинга в условиях сокращения рынков / Р. Шайхутдинов. - Режим доступа: [http:// market-pages.ru/osnmark/6.html].
Review
For citations:
, . The Bulletin of Kemerovo State University. 2009;(3):107-111. (In Russ.)